Köpråd router
Jag har köpt ny laptop och gett den gamla datorn till barnen, vilket innebär att alla slåss om internet. En router för trådlös uppkoppling är nog precis vad vi behöver, men hur hittar man rätt i djungeln? Jag har Bredbandsbolagets 24 Mbit bredband. Vad ska jag köpa?
Det låter inte som du behöver något speciellt dyrt och klarar dig nog på i princip vad som helst.
Brukar inte BBB:s modem ha inbygg trådlös router? I annat fall kanske du kan uppgradera ditt modem gratis eller till en låg kostnad.
Mitt favoritmärke på routers är Netgear. Fungerar bra och de har bra garantier om något skulle gå sönder.
Mvh // Johan

Jag har BBB 24 och jag har inte köpt någon extern router utan använder både mobil, xbox, macbook och imac till den samtidigt. Även ytterligare 2-3 datorer när jag hade dem.
Så som jag ser det så skulle det inte vara några problem att bara använda det befintliga modemet om det erbjuder trådlös uppkoppling.
Vänliga hälsningar
Alexander Isaksson
#3 Har funderingar på mobil och trådlöst hemma!
Kan man alltså surfa trådlöst hemma med sin mobil mot routern, eller har jag missuppfattat det?
Hittar bara WAP eller val av nätoperatör i inställningarna.

#4 om din mobil stöder det
allt utom D-link iallafall. har haft 3 olika modeller och 5 olika routrar allt som allt, och det har bara varit problem med dom. Bytade till netgear, och nu funkar det skitbra. inga random-DC's eller lagg.
Min fotoblogg och portfolio
Medarbetare på foto
Använder själv Netgear WNR-3500 och den fungerar kanonbra. Stödjer N-Standarden och jag har två datorer kopplade till den samt Wii och en Streaming Stereo (internet radio med hårddisk - Philips). Kan ha alltihopa igång samtidigt och fungerar utan problem. En mycket bra investering enligt mig även om det kan kosta lite.
Jag använde D-link i många -------- med ständigar avbrott.
Jag köpte därefter Netgear för ganska exakt 1 år sedan. Den fungerar klockrent…inte ett enda avbrott.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Det enda nackdelen jag har funnit med netgear är att jag har inte funnit någon pci kort från dem. har en trådlöst kort med g standard och skulle vilja uppgradera den till N men då måste jag köpa en USB-sändare vilket känns lite tragiskt… men annars så är dem som sagt kanonbra
Sällar mig till skaran som bestämt avråder ifrån D-link.
Jag lägger även till Top Com samt Belkin…även om den sistnämnda inte är riktigt lika illa.
Men själv rekommenderar jag Linksys….funkar klockrent i alla lägen. Speciellt bra är WRT54G men även N-routrarna från Linksys är bra.
Tillägg: Linksys går numera under namnet Cisco ifall du inte hittar Linksys i butiken.