Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2059 ggr
Bergspuman
0

Winzip till Windows Media player

Hej,

Jag är ny på detta med nedladdning av musik från nätet och har kommit så långt att jag laddar ner och stoppar musikfilerna i Winzip, obs evaluation version. Men sen tänkte jag bränna ner filerna på CD också, och nu kommer problemet. För jag vet inte  hur jag ska få in filerna i Windows media Player från Winzip. Hur gör jag för att kunna öppna winzip-filerna (.rar-filer) i Windows media player?

Kanske fånig fråga men alla barn i början…

Mvh

Bergspuman

Jalking
0

Zippade filer måste väl packas upp först innan man kan spela dem?

Men… Varför zippa mp3-filer? Mp3 är redan ganska hårt komprimerade. De blir nog inte så speciellt mycket mindre av att zippas.

Bergspuman
0

Min fråga var hur man får in filerna i Media player… hur hämtar jag dem från Winzip när jag väl är inne i Media player…?

Jalking
0

Du måste packa upp dem först. Med Winzip.

pentsium
0

Eller med Winrar

guraknugen
0

Eller genom att högerklicka på zip-filen och välja ”extrahera” eller vad det nu kan heta. Behövs inget extra program för sådant. Alla operativsystem (som jag känner till) har det inbyggt. Zippa upp skiten och öppna dem som du brukar öppna musikfiler.

guraknugen
0

Men som någon redan undrat: Varför i Hälsingland zippar du filerna? Zippa brukar man göra för att filerna ska ta mindre plats. En mp3-fil är som sagt redan tok-komprimerad och enligt min erfarenhet blir de inte så mycket mindre. 2, kanske 3% ytterligare brukar man kunna packa ihop dem, alltså totalt meningslöst.

Eller zippar du dem bara för att ha dem samlade i en enda fil? Och i så fall, varför vill du det?

Bogey
0

#6 Du får dem ofta zippade eller snarare rar:ade när man laddar ner. Ett album i en rar-fil.

Till TS, musikfilerna som finns i RAR, eller ZIP-filen måste som nämns ovan packas upp till en egen katalog för att kunna användas.

Personligen rekommenderar jag 7-zip som uppackningsprogram. Gratis och utan begränsningar. Klarar att packa upp en uppsjö olika filformat.