Köp av program
Ibland när man ska köpa program till datorn kan det stå "En användare" i köpinformationen. Om jag förstått det rätt innebär det att man får installera det bara på 1 dator.
Jag har 1 stationär och 1 bärbar. Får jag då inte installera det på båda ?
Vad händer om jag av någon anledning måste installera om prgrammet…grå det då inte ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös

jag vet bara vad som gäller adobes produkter. då får du installera programet på två ställen OM det är du som är huvudanvändare på båda.
Ålder föder inte visdom. Eftertanke gör det.
Värd för Trackmania iFokus och medarbetare på Hemsidor iFokus
Står det ”en användare” så borde det vara det de menar. Annars tror jag att det hade stått ”en dator”. Så om du installerar det på dina 17 datorer och säljer (eller ger bort) en av dem, måste du avinstallera programmet på den datorn innan datorn byter ägare.
Så tolkar jag det. Rätt eller fel? Ja, jag tror ju att jag har rätt, men 100% säker är jag ju inte.
Ok så måste det vara. Du har säkert rätt.
vad bra att inte programmen säger "nähä, du får inte installera mig en gång till… nä nä nä nä nä" 
ja då hade jag nog svimmat
De gånger jag har kollat brukar det stå att man får installera på en dator + en till. Och att man inte får använda båda samtidigt. Meningen är kanske att man ska kunna ha en stationär och en barbar.
Sajtvärd för Keramik ifokus
_
_
Installera det var du vill, who cares :P

#7 ofta kan man bara aktivera en installations nyckel på två ställen

hela grejen med den här tråden var om man fick installera den på två datorer. Då antar jag att man vill vara laglig.

Vet iallafall att du bryter mot Apples licensavtal om du använder deras hård/mjukvara till att tillverka atombomber eller andra massförstörelsevapen.
#11: Men om man använder dem till att odla ekologisk frukt, hur blir det då…?
haha nice bild :D
Bara för den här tråden läste jag TOU för programmet jag köpte i våras och där står det att jag endast får installera det en gång på EN dator!!!
Så de änna olika…