Nytt Program - WebResT
Är du en person som bygger en hemsida eller tänker påbörja en? Har du planer på att testa sidan i flera olika webbläsare för att garantera tillgängligheten för alla? Eller gör du detta redan? När du väl är klar med sidan, hur ofta tänker du på att sidan kommer se olika ut i olika skärmupplösningar? Är svaret aldrig, eller du så tänker du på det men att ställa in din skärm för olika upplösningar känns både tidskrävande och jobbigt samt att bilden inte blir rättvis ifall du kör en normal (4:3) upplösning på en widescreen (16:9) skärm. I detta fall är Myssoft WebRest den rätta lösningen.
WebResT (My Website Resolution Tester) är en speciell webbläsare som ger dig möjligheten att simulera olika skärmupplösningar och på så sätt spar du en hel del tid genom att inte behöva ställa om din skärms upplösning.
Allt du behöver är att starta programmet, skriv in den önskade adressen till din sida eller öppna din hemsida från datorn (med browse) och din sida kommer att visas i den aktuella fliken. Markera sedan vilken typ av skärmläge du vill använda och välj sedan önskad upplösning (lägst 800 - det är bara bredden som nämns) och klicka sedan på Change. För att gå tillbaka till fullskärm välj Fullscreen och klicka på Change.
Programmet skriver endast ut upplösningar som kan köras på din skärm, dvs inga större än den upplösningen du har.
Notera att man bör inte använda denna webbläsare istället för sin standardläsare då det inte finns något säkerhetsprotokoll i detta program mot hot som finns på Internet.
Systemkrav: XP SP2/Vista/W7 samt upplösning: 1024 * 768 pixlar.
Klicka nedan för Installation:
#1 Inget gratisreklam, det är ett program som jag har skapat. Glömde visst att skriva det
#2: Och du gjorde alltså inte just reklam för det?

Det är väl helt okej så länge det inte är kommersiella program
#4: Jag har inget emot det i alla fall.
Okej så det är helt gratis?
#Alla. Det är ett gratisprogram som man kan ladda ned, ligger uppe på mitt Space så det är Microsoft SkyDrive som du laddar ned det från. Så visst gjorde jag reklam för det men det är för att få större spridning än vad jag får på Space.
Gratisreklam för gratisprogram. (ifall sajtvärden misstycker med detta så säg till så ska vi komma fram till lösning)