Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 1625 ggr
skrutte
0

Köpa skrivare

Jag har ingen skrivare men måste skaffa mig en nu. Och jag kan absolut inget om datorer och tillbehör. Rynkar på näsan Så jag skulle vara väldigt tacksam för hjälp och goda råd.

Jag fick Onoff bladet idag och där finns två skrivare. Jag vill gärna handla över disk och Onoff finns i stan.

HP Allt-i-ett C4480. Allt-i-ett skrivare, skanner och kopiator. Skrivarens upplösning är 4800x1200 dpi och skannern klarar 1200x2400 dpi. Art nr 59624

HP Allt-i-ett F4580. Trådlös skrivare med enkel installation som har inbyggd scanning och färgkopiering. Art nr 94721

Ovan är vad som står i deras blad. Det jag ska skriva ut är inga "märkvärdiga saker". Man måste väl köpa någon slags toner till, den till färgskrivaren är antagligen dyrast!

Någon vet något om dessa skrivarna och kan rekommendera någon av dom. Trådlös låter bra…

Min dator är ca 2 år gammal.

pentsium
0

Trådlös låter som om det bara kommer innebära en massa problem.

Hjortronsylt
0

Tre god råd! Tänk på att om du köper en allti-ett-skrivare så har du ingenting (!) om någon av dom går sönder. Köp därför allting separat.

Rekommenderar verkligen att du kikar på Canon istället för HP, i både skrivare och scanner. Jämför patroner så ser du snabbt själv prisskillnaden!

Tredje rådet…köp från ett kundvänligt företag, ex.vis från DustinHome.se eller Inwarehouse.se. Går något sönder så får du garanterat hjälp, vilket du kan glömma att få på Onoff!

skrutte
0

OK! Tack för svaren. Jag behöver bara en enkel skrivare, egentligen inte färg. En kopiator hade varit bra… som tredje sak kanske även en scanner men den kommer sist. Jag är verkligen kass på att fatta tekniska saker, jämföra och välja… Någon skrivare som någon vill rekommendera och kanske en kopiator också. Som sagt scanner kommer i tredje hand… Ingår allt som behövs för att få maskinerna att fungera? Sladdar och vad det nu kan vara.

Hjortronsylt
0

Du kan ju använda scannern som kopiator! Även att skapa .pdf filer och scanna in foto-negativ, bl.a.

All programvara du behöver följer med (i alla fall med Canon).

Och klickar du bara på länken jag gav i förra inlägget, så får du tips om en kanonbra skrivare. Flört

Föreslår också att du kikar och läser mer på internet om skrivare, dess funktioner före du köper dina "maskiner".  Det är annars som att köpa en bil före man har körkort….

guraknugen
0

#3: Har du en skanner och en skrivare så har du ju i princip en kopiator på köpet. Bara att skanna in och skriva ut. Blir ju samma sak som att kopiera.

Vad jag brukar göra när jag ska bestämma mig för märke och modell är, förutom att först kontrollera om drivrutiner finns till mitt operativsystem, att söka på märke, beteckning och ordet ”review”, exempelvis:

hp c4480 review

Förvånansvärt ofta får man då träff på någon recension av nämnda maskin (på engelska).

Nu har jag ju inte provat detta på just de maskiner du nämner, dock.

skrutte
0

#4 Jag har klickat på länken. Flört Två gånger till och med! Skrattande Men allt sånt här är verkligen grekiska för mig. Det ska bara finnas där och det ska bara fungera…Cool

Var hittar jag vilket operativsystem jag har.. Skäms Ni förstår vilken nivå jag är på.. Oskyldig

guraknugen
0

#6: Du har Windows, förmodligen XP eller nyare (annars hade du aldrig ställt frågan), och eftersom de flesta har det brukar tillverkaren leverera med drivrutinerna på någon CD eller DVD, så det är förmodligen inget du behöver bekymra dig om.

Bogey
0

Kolla vad färgpatroner kostar till skrivaren och jämför mellan de skrivare du är intresserad av. Fel skrivare kan bli dyrt i längden.

skrutte
1

#8 Att felköp kan bli dyrt och att färgpatroner är dyra är ungefär det  enda jag förstår. Flört Därför jag väldigt tacksam för all vägledning för att köpa en bra skrivare jag kan få.

Bogey
0

Jag hittar i.a.f. mina billigaste patroner hos Nordic Ink

De brukar klå InkClub varje gång, i.a.f. när det gäller mina skrivare.

guraknugen
0

För min del har jag köpt min sista bläckstråleskrivare. Har testat utskrifters hållbarhet genom att ha dem liggande i vindrutan på jobbilen. Resultatet blev för sorgligt. Skrev ut samma sida med en så kallad ”färglaserskrivare” och lät den ligga på samma ställe i några månader. Hände nästan ingenting med utskriften.

Men vad man väljer beror ju poå vad man ska ha den till också. För min del är användningen sådan att bläckstråle inte kan komma på tal. För andra är det nog ofta tvärt om.