Felaktig zip-header
Jag skulel öppna en zippad fil och får då felmeddelande.
Vad menas med det ?
Ska jag öppna den eller innebär det någon risk ?
Felmeddelande:
Hittade felaktig zip-header. Fortsätta i alla fall ?
Ja Nej
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Du glömde skriva vad som hände när du klickade ”Ja”. Fungerade det ändå, fick du ytterligare felmeddelanden, dog den bara eller hände något annat kul?
Hihi…….
den gick att packa upp utan problem……inget fler felmeddelande så allt borde ju vara frid och fröjd men……
då funderar ju jag om det är något annat skumt så jag får någon sk……..t i datorn.
Kolla om du får samma felmeddelande med ett annat program, annars. kanske en bugg i programmet du använder?
Har du ett uppdaterat antivirus som var igång medans du packade upp så ska det nog inte vara nått problem. Dessa brukar nämligen scanna alla filer innan de skrivs till hårddisken.
De flesta antivirus stöder även scanning av zip-filer utan att behöva öppna dem först så nästa gång kan du högerklicka på den och välja "Skanna efter virus" eller nått liknande, innan du packar upp den.
# 3 - jag använder Izarc….menar du bugg i det ? Kanske borde kolla efter uppdateringar det har jag aldrig kollat.
#4Jag har ett uppdaterat antivirus som är igång hela tiden.Jag brukar även högerklicka (både livrem och hängslen) och scanna efter virus innan jag zippar upp.
Det är väl inte så många program som är helt buggfria, därmed inte sagt att det inte kan vara något fel med själva filen. Testa med ett annat program så har du en ledtråd till var felet kan ligga. Blir det fortfarande fel? Då är det nog filen som det hänt något med. Om inte, så kanske det är något skumt med ditt program.
Bra och fritt packnings/uppackningsprogram är 7-Zip (sevenzip) om du vill testa nått annat.
Tack för hjälpen.