Telia Smart
Vi har i helgen insett att vi behöver köpa ny trådlös router. Internet har under en veckas tid varit jättesegt men när vi testat att koppla bort routern och bara använda modemet går det bra.
Nu har jag varit inne på Telias sida och läst lite om Telia Smart. Är det nån som vet nåt om det? Kan det vara ett alternativ för oss? Kan man slippa antennkablar till TV-apparaterana på det sättet? Har vi nån annan nytta av Smart?
du kan ju prova att uppdatera routerns firmware innan du går och köper en ny. Har ni bra kontakt med router?
Sen skadar det inte att uppdatera programvaran i datorn som används för det trådlösa.

en sak att tänka på också är att om du skaffar digitaltv av telia också så kommer de att begränsa internethastigheten till 14 mbit/s för att få plats med tv-sändningen på samma ledning

Nu har routern gett upp helt så nu är det ständig fajt om internetsladden här. Har varit runt på andra sidor och läst en del om problem med Telia Smart, vilket gjort mig avvaktande. Dessutom kan vi inte vänta. Jag orkar inte lyssna på ungarnas tjafs om vems tur det är ha internet. Så jag får ge mig ut och titta efter ny router. Ska nog passa på att uppgradera hastigheten också eftersom Telia har ett erbjudande just nu…

ring o fråga telia om du kan få en ny vanlig trådlös router utan telia smart om du uppgraderar hastigheten och förlänger abbonemanget. Annars så köp en ny linksys-router
jag har telia smart. toppen säger jag. kör två datorer på en. Fördelen är ju att den inte är din. Pajar den, så får du en ny.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

#5 Har du nåt annat än datorerna kopplade till Smart? Var det lätt att dra igång det hela? Tog det lång tid att få prylarna? Något krångel?
Vill på inga sätt "rekommendera" ComHem, men om ett modem / router / PVR digitalbox etc. inte fungerar så brukar det aldrig vara problem att få en ny produkt av dom. Även fast garantitiden gått ut. Antar att Telia har samma policy?
Ring till deras support-kundtjänst och be dom skicka en ny router och passa även på att begära högre bandbredd. Det är du som är kunden och som betalar dyra pengar för att deras tjänst/ produkter ska fungera!
#6, nej det har jag inte, då vi bor för långt från telefonstation för att kunna köra tvn. tyvärr. annars hade jag gjort det. och väldigt lätt att koppla in. OCh har man problem, så är det bara att få hjälp via Telia. Och när åskan tog den förra gatewayen förra sommarne, så fick jag en ny inga problem, för den är ju inte min, jag hyr den ju bara.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....