nätverkskort
hej jag är ny här på den här sidan ,jag har ett litet problem med min dator när jag ska gå ut ibland på internet net så är globen borta ingen kontakt osv ,när jag kör fel sök så står det att en återställning av nätverkskort kan lösa det ,samma sa telias support gubbe som kollade ansl mm ,jag har adsl upp koppling vore tacksam för svar aksaz
Jag skulle försöka installera om drivrutinerna för nätverkskortet. Detta kan göras genom att första avinstallera de nuvarande drivrutinerna via enhetshanteraren (högerklicka på dator / den här datorn - hantera). Notera att du behöver ha nya drivrutiner till hands innan du avinstallerar dom gamla, eftersom du kommer tappa möjligheten att komma ut på nätet när du inte har några drivrutiner installerade. Antagligen följde det med drivrutiner till datorn /(nätverkskortet om du köpte det separat). Annars går det hitta på tillverkaren för kortet / datorns webplats.
Det kan även vara icke-drivrutinsrelaterat. Har du uppmärkt något samband med frånkopplingarna och telefonanvändning? Är jacken felkopplade, sitter modemet inte i förstajacket kan det leda till problem. Vissa typer av nyare trådlösa telefoner verkar också kunna störa adsl-modem även i rättkopplade jack. Du kan testa koppla ur alla telefoner i bostaden och se om problemet kvarstår.
Här på Kjells hemsida Finns en väldig bra guide till hur telefonjacken ska vara kopplade.

hej ja jag har kollat alla telefoner är ur ,jag tar första jacket med mig till en plats där datorn står efter förlängnings dosan sätter jag i övriga telefon nummerpresentatör osv, har även köpt en jättelång nätverks kabel som jag dragit och satt splitterdosan direkt i första jacket ,och det är förövrigt det enda jacket som finns i huset ,datorn köpte jag helt klar på elgiganten installerad osv hade den där nere en gång men felet kan ju kommit ett tag senare det var ett tag sen annars missade jag väl det ,ska försöka kolla det med driv rutinerna,hej så länge