Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1372 ggr
Staffan
2009-12-29 10:54
0

Kan detta stämma?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Om det här stämmer är det rätt pinsamt för HP…

MichaelE
2009-12-29 21:14
0

Min dator har en likadan webbkamera (Asus Netbook) men jag vet inte hur den reagerar på det - får testa med rånarluva eller liknande…

NaimaG
2009-12-29 21:19
0

Rasistiska HP är då. Undrar om det fungerar för ljusbruna. Tungan ute
Snacka om att de får förklara sig på en presskonferans ifall denna video når längre, haha.

MichaelE
2009-12-29 21:57
0

Testade med min Asus och tog på mig en svart tröja med hög krage samt en svart mössa över ansiktet och filmade - ingen reaktion. Vet inte om den reagerar bättre ifall en mörkhyad sitter framför camen än en totalsvart mössa men… vem vet.

guraknugen
2009-12-31 01:17
0

Jag är ingen expert, men jag tror att det helt enkelt är svårare att få sådant att fungera bra med mörkare färger. Har inget med rasism att göra. Dock borde det inte vara så svårt att det inte går att lösa medelst enklare fintrimning av diverse parametrar. Frågan är vad som händer om man lyckas få det att fungera med mörkhyade. Kanske fungerar det då inte längre för ljushyade…

Och jag såg just att min stavningskontroll är rasist! Den tyckte att ”ljushyade” var felstavat medan ”mörkhyade” var rättstavat…

Zabbio
2010-01-02 05:15
0

#4 Men funkar det borde det ju inte vara så svårt att lägga till en knapp? :P

Visst, kanske en del tolkar det rasistiskt att man måste klicka på vilken hudfärg man har, men det är väl ändå något som de flesta förstår bara är till för att programmet ska installeras rätt..

*tankar*

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

guraknugen
2010-01-02 09:26
0

#5 Dessutom, om kameran används i övervakningssyfte, så lär det ju springa förbi både mörk- och ljushyade personer. Det blir ett jäkla tryckande på den knappen då…