Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 5561 ggr
Eklang
2010-01-12 11:57
0

Tangentproblem!

Nu har jag då ett stort problem, en av mina tangenter har lossnat och jag får inte fast den :o Jag har en bärbar data så tangenterna är inte av det lätta slaget att få fast. Någon som har erfarenhet av att sätta fast knappar som kan förklara hur man gör? Oskyldig

by the way, finns det någon som kan förklara varför man har såna tangenter :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

MagArne
2010-01-12 13:49
0

Har du kollat undersidan av tangenten samt upphägningen att inga hakar har sprukit eller gått av.
Oftast brukar man haka i upphägningen i ena gaveln av knappen och sedan trycka fast den den andra i datorn. Men det finns lika många varianter som det finns tillverakre så det är omöjligt att säga utan att veta vad du har för dator. En bild underlättar väldigt mycket också.

Har du någon garanti eller tilläggsförsäkring på din dator kan det kanske vara värt att lämna in den. Fråga först så att detta fel verkligen täcks av garantin så du inte behöver betala dyrt sen.

Eklang
2010-01-12 14:03
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1 jag bifogar två bilder. det verkar rätt onödigt att lämna in den då jag vet att jag fått fast den förut, men jag får inte till det nu. Sen är det inte den nödvändigaste knappen.

Bild 1, beklagar att bilden blir jättestor!

Bogey
2010-01-12 14:32
0

Lite svårt att se men det ser ut som knappen först skall fästas i nederkant och sen tryckas fast i överkant

Eklang
2010-01-12 15:37
0

#3 det kommer en bättre bild på själva tangenten, datorn ville dock inte ladda upp bilden nu. jag har försökt att sätta på den på det sättet men den vill liksom inte :o

Eklang
2010-01-13 13:06
0

#5 tack så jättemycket!!