Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 1844 ggr
[kobbeuffe]
0

Alla webläsare låser sig

Hej jag har fått ett problem på halsen. Ibland slutar bara mina webläsare svara totalt ett visst tag för att sedan funka klockrent igen. Kan hålla på nån timme som värst.

Jag kör Internet Explorer 8 med de senaste uppdateringarna och Firefox finns installerat och dom slås ut samtidigt.

Datorn är en laptop med 2,4 Ghz dualcore med Windows 7 ärlig licens och också alla senaste uppdateringar. Jag kör Nod 32 som antivirus och där verkar heller inga problem finnas.

Kan det vara en W7 bugg eller är det helt i min mjukvara som problemet ligger???

MagArne
0

Några sidor du ofta besöker när felet uppstår?

Har du kollat datortillverkarens hemsida om det finns nya drivrutiner att ladda ner till din dator?

[kobbeuffe]
0

Nej problemet uppstår innan jag kommit ut på nätet, medans den laddar startsidan "google.se" låser explorern sig. och Firefoxen kommer till att den inte är standardwebläsare och låser sig där. Jag har gjort allt klassiskt och rensat kakor diskrensat mm utan resultat. Men som nu tex funkar den klockrent fast den kan låsa sig totalt nästa gång jag öppnar den.

Tror inte det finns nyare drivare men ska kolla ändå.