Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1527 ggr
bluemary
0

AKUT ! SNÄLLA !

Alla upplever förstås sina problem som akuta, men
jag blir fullständigt desperat.

Blir utloggad varannan minut utan att överdriva.
Lämnade in datorn som bytte moderkort + flera hundra
i timmen i arbetskostnader.

Får tillbaka datorn i samma skick (med 14 dagars
väntetid och 10 mil att resa).

För att få igång datorn:

Går in på "nätverks- och delningscenter"
"Hantera nätverksanslutningar
Aktivera "ansluta"(tele2).
"Ringa upp"

Ta bort markeringen innan "arbeta offline"

En sida om att allt fungerar kommer upp.

Efter 2 min är jag urloggad igen. Vad gör jag för
fel ? (är urusel på datorer). TACK PÅ FÖRHAND !

Monarchy
0

alltså många gånger tror jag det är bara lättare att köpa ny dator om man har så stora problem så man måste lämna in den.

Du har ingen i släkten som kan datorer för det är så mycket lättare att hjälpa om man får ha datorn framför sig.

Det går inte att högerklicka och egenskaper och se om det finns några installningar där som kan ändras…  men som sagt.   mycket lättare att hjälpa om man har datorn framför sig.

Jalking
0

Ta det lungt med att kasta bort datorn. Felet kan mycket väl vara utanför din dator.
"Ringa upp"? Ansluter du med modem och uppringd anslutning? Den typen av uppkoppling känns antik idag och har aldrig varit speciellt stabil, men nedkopplad var annan minut verkar inte riktigt friskt ens med en sån uppkoppling. Har du pratat med Tele2 support?

Hjortronsylt
0

Bluemary, föreslår att du ringer till Tele2 och felanmäler och låter dom komma och felsöka.

Det kan mycket väl vara att felet sitter i ledningarna och inte alls har med varken din egen utrustning eller datorn att göra. För som Jalking också säger, så ska du inte kopplas ner sådär ens med ett friskt ADSL.

Kanske kan du låna en dator av någon vän och testa hur den funkar med ditt internet?

Funkar inte den heller så är det ju antingen själva ADSL-modemet som är trasigt (= felanmäl det till Tele2), eller fel i ledningarna (= Tele2's ansvar).

pentsium
0

prova att sätta 3g-modemet i en usb-hub med egen strömförsörjning, det kan vara så att den inte får tillräckligt med ström från din vanliga usb-port

bluemary
0

PS. Ringde til Tele2. Kunde strax därefter vara inkopplad
45 min men sedan så var det som vanligt igen.

MichaelE
0

#5 då ligger troligen problemet hos tele2 oh inte din dator. Har du en till datort eller någon som har ne bärbar i din närhet? Testa och se om det blir likadant för den uppkopplad till din internet anslutning. Om den får samma problem så är det Tele2 ansvar att fixa det.

Du vet väl att du kan få tillbaka pengar på fakturan ifall internet inte fungerar fullt för dig. (Fick 800 av bredbandsbolaget när dem strulade i en och halv månad)

Loveferrets
0

Jag tycker oxå du ska testa med en annan dator, uppstår det fortfarande då så är det garanterat tele 2 och då kan vi utesluta att det är på iFokus som det är problem.

Inkanyezi
0

Jag har liknande problem med Telenor. Deras 3G kopplar ner slumpmässigt, och jag har redan kollat att det är på serversidan. Jag har sagt upp det; hade tänkt använda det för IP-telefoni, men det funkar inte för det. Servern håller inte linan öppen så att det går att ha en telefon på den. Farten varierar också väldigt mycket; lägsta noterade på ungefär 30 kilobit, men det är ofta uppe i 500kb/s. Inte heller med så stor variiation är förbindelsen tillräckligt säker för telefoni. När man ska hämta en webbsida eller fil kan det ibland dröja ett bra tag innan den börjar komma in, men sedan går det ibland mycket fort. På min fasta lina kommer motsvarande operation igång direkt, även om farten sen är något lägre. Så jag är ganska missnöjd med 3G-uppkopplingen.