Datorn iFokus

Datorn

Etiketthårdvara
Läst 2235 ggr
MagArne
0

Förslag på hyffsad bärbar dator

Min sambo har fått för sig att hon inte vill ha kvar sin Macbook och vill köra PC och windows igen. Men vad för dator är att rekomendera åt henne? Apple Macbook ligger ju runt 10.000kr så det är nog i den prisklassen det blir.

Storleken runt 13" är också bra. 15" är absolut max.

Behöver inte vara monsterprestanda men jag vill iaf att byggkvalitén ska vara riktigt bra och gärna 2 års garanti på datorn.

Förstår mig inte på henne men men… orkar inte med allt gnäll på mac nu. Men blir väl ännu värre då hon ska köra Windows 7 men då får hon lösa det själv.

Monarchy
0

ja, det finns ju ganska många datorer allt välja på..

lite mer specifikt skulle underlätta.

Rekommenderar www.sweclockers.com

där kan du gå in i forumet och läsa under fliken köpråd.

Läsa ändras inlägg eller skriva ett eget.

Fridaybrew
0

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=510228,503966,500379,452724

Roligt inlägg MA =) Inte roligt för dig som får lägga ut 10k typ igen. Fick inte så mkt info att basera urvalet på men langade ihop lite dugliga varianter iaf. Är kvinnan duktig på datorer? eller är det mest mail/aftonbladet varianten? Hur ofta är det hon tar med sig laptopen rent historiskt?

När jag köpte laptop till min tjej så blev det en släpbar. Hennes tidigare laptop som var liten hade hon bara tagit med sig ytterst få ggr o 95-99% av tiden så stod datorn hemma. Därför valde jag släpbar för jag kunde inte låta 5% styra hela beslutet på datorns storlek. Kan ju säga att hon är fortfarande mer än nöjd med sin 18,4 tums 4kg släpbara dator.

/Fridaybrew

guraknugen
0

Vad ska du göra med er Macbook nu då?

MagArne
0

Nädå, ingen fara Macbooken fick jag jättebilligt.
Kan ju börja med att lägga in Windows på den och se vad hon tycker.

Hon sitter ofta med datorn i knät i soffan så den bör vara rätt smidig.

Hon fixar lite med bilder till sin blogg, mailar, officepaketet, spotify m.m. Kan vardagsprogrammen bra men konfigurera routern, nätverket och bråka med användarkonton och behörigheter får jag hjälpa henne med. Blue-Ray och superspelrestanda behövs inte. Men det får inte vara en ranlig plastbit. Den ska kännas välbyggd.

Tyker det är tråkigt att hon inte gillar macarna då vi bara har dessa hemma och fått dem att fungera ricktigt bra… tycker jag iaf Tungan ute

Men för husfridens skull får hon välja själv vad hon vill köra. Och vill hon ha PC och windows igen så visst.

MagArne
0

#3 Tjejens lillasyster kanske vill ha Macbooken så hon får en riktig dator Flört

Får se hur vi gör. Spånar mest på alternativ till mac nu. Ska experimentera lite med MS Office på hennes mac i helgen så kanske hon vill behålla den *hoppas*

guraknugen
0

Inte kan du väl lägga in Windows på en Macbook? Är inte det helgerånens helgerån?

Tungan ute

Vad är det hon inte gillar med Mac?

Fridaybrew
0

MA ingen återkoppling till mina förslag?

/Fridaybrew

MagArne
0

Sony Vaio är fina så det är en stark kandidat. Klurar lite på Lenovo eller HP's bussinessmodeller annars. Lenovo är iof skitful men enligt mina PC-kolegor är de nöjda med sina. Lite dyra kanske men det kanske finns nån lite billigare modell.

Är nog mest att iWork inte fungerar på samma sätt som Office 2003 hon körde med tidigare. Jag får hålla lite mac-kurs för henne så blir hon nog sams med sin vita macbook igen.

Fridaybrew
0

Rätt konstigt att hon vill bort från mac iom att mac=brudifierat system =)

Men skönt att se att det finns "hemvändare" till pc *lol*

Om jag vore er så skulle jag ta mig en tur till mediamarkt eller likannde där de har en uppsjö med datorer igång, och fråga henne vilken som tilltalar henne mest. Fråga varför också så har du bättre på fötterna att utgå ifrån =) Oavsett hur bra spec det är på prisjakt och så så kanske knapparna inte känns rätt eller låter konstigt.

Så till affären o kladda på roliga prylar =)

kommer du på fler variabler till en spec så uppdatera gärna oss. Kanske kan langa fram nytt förslag.

Ska käka lite sen ska jag ta mig en titt på 15k laptops, får se om jag hittar ngt.

/Fridaybrew