Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1485 ggr
Loveferrets
0

mobilt bredband

Jag funderar på att använda mobilt bredband i bara en vecka (har inte tillgång till mitt ordinarie under 8 dagar)

Men måste man köpa de här modemet först då ?  mobilt bredband med modem

De kostar ju 399 kr o de anser jag inte är värt de för bara nån vecka, finns det inget billigare alternativ ?

MagArne
0

Du kan inte använda din mobiltelefon som modem?

Loveferrets
0

Jag kan surfa på mobilen om de e de du menar ? men det är så smått så jag ser de inte o de blir dyrt i och med att jag surfar mycket.

MagArne
0

Ja, tanken var att ansluta mobilen till datorn och använda den som modem när du surfar på datorn. Lite beroende på vad man har för abonemang kan det vara ett utmärkt alternativ.

Kör själv med min iPhone som modem till min macbook när jag är på resande fot. Tror jag får ladda ner 5GB i månaden gratis.

Loveferrets
0

Okej, jag trodde du menade att jag kunde surfa från mobilen, men jag har ju inget modem i den så de går ju inte då.

Loveferrets
0

eller hur vet man att man har modem i mobilen ?

MagArne
0

Du kollar manualen till din mobil eller tillverkarens hemsida.

Vad har du för mobil så kanske någon här kan svara direkt?

Loveferrets
0

Sony ericsson w595

Loveferrets
0

Jag hade visst modem Laughing

Läste någonstans att 5 GB motsvarar 12000 webbsidor, stämmer det Mag Arne ? Tror i så fall att det inte lär räcka till mig ens på en vecka.

Kostar det ingenting i trafikavgift (heter de så) ? från mobilen.

MagArne
0

Så länge du inte ska ladda massa musik och film räcker 5GB långt. Såvida du inte ska surfa dygnet runt.

Jag har nog bara kommit upp i 700MB på 4 månader och slår man ihop det är det nog en veckas användning med 2-3 timmar surf per dag.

Hur mycket ska du surfa varje dag? och vad ska du göra på nätet?

Loveferrets
0

Nej ladda ner en massa ska jag inte göra men jag surfar i princip dygnet runt så 2-3 tim per dag räcker verkligen inte.

Det räknas väl varje gång man typ bytar sida och uppdaterar eller ? Vad jag ska göra på nätet ? Jag ska surfa hehe.

Tack för att du tar dig tid MagArne.