Movie maker - codec-filen
Har precis köpt en ny filmkamera, Sony DCR-SX30E. Jag lade över filmerna jag tog igår till datorn och skulle importera dom i Windows movie maker, då kommer meddelandet upp:
"Det går inte att importera filen C:\Documents and Settings\Josefine\Mina dokument\Mina bilder\2010-01-31\20100130155208.mpg eftersom codec-filen som krävs för att spela upp filen inte är installerad på datorn. Avsluta och starta om Windows Movie Maker om du redan har hämtat och installerat codec-filen. Försök sedan importera filen igen."
Förstår nu att det inte har något med det att göra men installerade iallafall programmet man fick med för bild/videohantering.
Hur ska jag fixa denna codec-filen för att kunna regigera filmerna? 
TACK! *Visste inte vilken kategori jag skulle lägga den i*
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Har sett flera trådar här om kodekar för diverse format. Det finns något man kan installera för att få ett gäng kodekar som är bra att ha. Eftersom jag inte själv använder Windows har jag dock inte lagt på minnet vad man ska ladda ner och från vart. Gör en sökning här på forumet så hittar du säkert någon tråd som besvarar din fråga.
Hej. Det är mäkligt att den codecen inte följer med programmet som du bör ha fått på CD med kameran.
Här har du en länk som bör ordna dina codec-problem.
http://www.free-codecs.com/Codec_Packs.htm
MVH
Woozy