Hur far jag tillbaka ljudet pa datorn?
Har en liten bärbar Samsung Q25 med tillhorande 17" bildskarm kombinerad TV. Nu har min man overtagit TVn for att se pa fotboll. I samband med att jag kopplade isar dem, har jag inget ljud i min PC och eftersom jag ser pa nyheter fran Sverige, lite dokumentarprogram etc och lyssnar pa musik, ber jag om rad om vilken knapp jag skall trycka pa? Det star F8 for att hoja ljudet, men det ar inget ljud alls. Jag kliskar pa Fn + F8, det hander inget. Det ar sakert nagot valdig enkelt, men vad hjalper det nar jag inte vet hur jag skall gora. Jag har gatt in pa "panelkontroll" men vet inte hur jag skall stalla in. Jag har aldrig tankt pa detta, eftersom jag har anvant Messenger och pratat med familjen i Sverige utan problem. Men det verkar vara som detta fungerat genom TV:n da de var sammankopplade. Pa mandag ringer jag till Samsung, men om nagon vet fore. Satte i en DVD for att se pa en svensk film, det blev helt tyst. Kopplade till den storre bildskarmen igen och det fungerade med ljudet.

Detta kanske funkar..
Klicka Start/Program/Tillbehör/Underhållning och öppna Volymkontrollen. Klicka på Alternativ/Egenskaper. I dropdown-listan för Mixerenhet ska det stå namnet på ditt ljudkort (*), om inte så ändra till detta. Stäng rutan. Se till att Volume Control och Wave står på max och att checkboxarna för "ljud av" inte är checkade. Klicka på avancerat. Kolla längst ned och se till att checkboxen för PC Spk Mute inte är checkad.
(*) Möjligen är ditt headsets ljudenhet vald här.