Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2425 ggr
parsley
2010-02-07 10:27
0

Tangentsbordsproblem

Snabel a samt de svenska bokst'verna mfl tecken har f;rsvunnit fr[n det stora tangentbordet som 'r kopplat till min b'rbara ASUS EEEE. P[ sj'lva ASUS.en fungerar inte altgr/tangenten. Det numeriska tangentbordet pa ASUS>en har tagit ;ver jkl mfl bokst'ver.

VAd g;ra_

Fridaybrew
2010-02-07 11:04
2

Det här var bland det roligaste inläggen jag läst. Så underbart underhållande =) =) =)

jag brukade råka ut för att "amerikaniser" mitt tangentbord av misstag. Det berodde på att jag var slö i fingrarna när jag skrev snabbt så att ALT + SHIFT var nedtryckta samtidigt s[ 'ndras det se här var det det ett exempel på det =)

ALT + SHIFT      - åäö

alt+shift igen      [';

och slutligen igen  så jag får tillbaka som det ska.

Tack för skrattet gjorde min dag !

/Fridaybrew

parsley
2010-02-07 11:32
0

Ibland blir man fullständigt desperat och skriver ogenomtänkta inlägg, i tron att de ska lösa ens problem. Glad

Men nu har jag fått ett till. Jag hittar inte SHIT-tangenten på min dator. ASG.

Fridaybrew
2010-02-07 12:17
0

Tråkigt att du inte var tacksam =(

skönt att det löst sig.

/Fridaybrew

ebbapersson
2010-02-08 18:56
0

#2 Shift-tangeneten är tangeneten med en pil på vänster sida under "Caps Lock". '

#3 Då får jag tacka, det hjälpte mig att förstå vad som hände mig en gång. Råkade nämligen ut för samma sak och var väldigt frustrerad i en vecka tills jag råkade fixa till det igen utan att veta hur :P

musicpanda
2010-02-11 23:00
0

Jag tackar också för svaret på det här, jag har alltid startat om datorn de få gånger det hänt, men nu vet jag danke!