Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2200 ggr
[SarahOhrn]
0

Trasigt minneskort...

Vet inte vart jag ska skriva detta men testar här!

Det är så att jag har ett SD-minneskort till min kamera och när jag va hos sambons mamma råkade sambon tappa det på golvet.. Senare hittade mamman det och nu efter 1 månad fick jag tillbaka kortet! Då ser jag att hennes hund tydligen bitit på det, så det plasthöljet är trasigt. Dom guldiga "chippen" ser inte trasiga ut men jag vet inte, lite böjt längst ut i kanten på det längst ut bara…

Men nu till frågan, finns det någon möjlighet att få ut bilderna från detta kort, kan man gå nånstans och kan dom i så fall göra något fast än "plasthöljet" (vilket väl är hela kortet) är trasigt? Satte in det i kameran men det funkade inte…

Så jäkla ledsen då alla bilder från julafton och veckan hos mina föräldrar låg där.. Och det av ett rent misstag av min sambo att lägga det bredvid väskan (eller i kanten så dt sen ramlade ur) och jag blir så ledsen om jag inet får tag i bilderna eftersom det är min gamla farmor och farfar med och sånt, frågan är om dom ärm ed nästa jul. Så jag gör vad som helst om det går!!

guraknugen
0

Hur trasigt är kortet? Går det att på in det i en kortläsare så att det sitter ordentligt? Har du provat att stoppa in det i kortläsaren på din dator?

Bogey
0

Har du provat att stoppa det i en minneskortläsare och kollat vad som händer?

Funkar det är det bara att gratulera annars tror jag det bara är Ibas eller liknande företag som klarar att rädda ev. innehåll och då beror det på hur mycket du är villig att betala för det.

[SarahOhrn]
0

Jag fick inte in det i min minneskortläsare men i kameran o i kameran stod det att det inte gick att läsa.. :/

#2 Tack. Får kika på det!