Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 801 ggr
Stefan
0

Segt att ladda sidor

När jag är ute och surfar så har jag problem med att vissa sidor går jättesegt att ladda. Ofta är det sidor som har någon typ av bakgrundsbild och jag kan då se IE ladda steg för steg. Försöker jag scrolla så börjar IE ladda om sidan helt från början. Finns det någon inställning som kan råda bot på det här eller vad tusan beror det på?

Kaj
0

Mysko, jag har eller har aldrig haft detta problem. Har du upptäckt detta som ett problem nyligen eller har det alltid varit där?

Robert
0

Sitter med samma problem.

Robert

Stefan
0

#1 Tror att det har varit så sedan jag fick denna datorn för drygt ett år sedan. Aldrig varit med om det på någon annan dator. Brukar fungera bättre när jag testar med Firefox.

Citron
0

Jag har alltid haft problem med Microsofts internet explorer. En del sidor går hur segt som helst medans andra fungerar bättre. Ibland chrasar även hela programet och jag tvingas starta om hela explorer.exe för att kunna fortsätta göra någonting annat. Därför har jag för några år sedan också bytt upp mig till Mozillas underbara webläsare Firefox. Det fungerar utmärkt och jag har aldrig haft några som helst problem med någon sida. iFokus är dock anpassad för iexplorer och därför fungerar inte alla funktioner som de ska i firefox.

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

Stefan
0

Ja jag kör Firefox också men vanan av att använda IE är stark hos mig :)

Dessutom vill jag gärna få det att fungera som det ska i IE, jag har aldrig varit med om problemet på någon annan dator. Det borde nästan finnas någon inställning jag kan ändra på för att få ordning på det. Kanske har det att göra med att jag har en widescreenskärm och kör lite udda upplösning?

Stefan
0

Jag har precis formaterat hårddisken och installerat om Windows..verkar faktiskt som att problemet är borta nu!