ATI Radeon HD 3200 Graphics som käkar minnet
Mitt grafikkort käkar upp allt minne i min laptop så den krashar ihop och låser sig samt börjar döda program. Verkar integå att ställa ner effekten i några grundinställningar, så hur tusan ska jag göra? Har normalt sett gott om minne som ska räckta till, drygt 4MB (har dock 32 bitars så kan inte nyttja allt), men grafikkortet tuggar i sig en hel MB själv drygt. Känns inte så sunt?
Har i övrigt windows kräkvista ultradeluxe krångel med extra krash installerat… Ja, jag är mycket "nöjd" med vista…. 
Vet du om det är ett integrerat grafikkort eller ett separat kort som går att byta ut?
Integrerade kort brukar ofta dela minne med arbetsminnet men det borde inte ge dig problem när du har 4GB (antar att du menade Giga Byte och inte Mega Byet)
Om den käkar minne under tiden du använder datorn är det antagligen drivrutinerna som krånglar. Kolla på datortillverkarens sida om de har nya, annars gå in på ATI's sida och hämta senaste. Hämtar du från ATI får du antagligen avinstallera de gamla innan du lägger på dessa då grafikdrivrutinerna via datortillverkaren inte sällan har med en masa annat "skräp" (läs tillverkarspecifikt)
Det är en laptop, så ja, det är integrerat.
Jo, det var GB jag menade 
jag kan ju nyttja 3,2 av dessa, vistan tar 2, och grafikkortet 1 så… inte bra 
Ska prova att byta drivrutinerna. Tack!
Man brukar även kunna ställa in hur mycket av det delade minnet som skall tilldelas grafikkortet.
Det gör man oftast i Catalyst Control Center på ATI, vad jag minns.
byt till något annat än vista :)
#3 Har försökt, men det finns inte den valmöjligheten tyvärr 
#4 Ooooh, i will
så fort jag får råd..