Grafik-kort
Hejsan jag tänkte kolla med den som vet om detta är ett bra grafik-kort för att spela med eller om man kanske ska skaffa ett annat kort.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=449591
Jag har även kolla på detta kort
det var ju som natt eller dag melland om korten.
Kan inte så mycket, men det är mycket frågan vad du har för datorn också. spelar inte så stor roll om du har världens bästa grafikkort men resten av datorn inte hänger med.

Jag har väldigt bra dator vad vill du veta?
Vad har du för grafikkort idag till din dator?
Vad har du för processor och ram-minne?
Men är det spel du ska spela så kan man aldrig ha för snabbt grafikkort. Ta det dyrare.
Man brukar få det man betalar för
Så det dyrare är säkert bättre 
ja det billigare går knappast att spela något med, men det är ju frågan vad du har för krav, vill du ha max kvalite på grafiken eller vad är du inte efter?

Jag vill ha så mycket FPS som möjligt så vilket grafik av dem där jag skicka länk på är bäst?
5770
/Fridaybrew
#6 Fps är mest skryt, allt över 25-30 uppfattas inte av ögat ändå. Om du skrev vad du sitter på för rigg så skulle det ju hjälpa en del, men är valet enbart mellan dessa två kort har du redan fått ett svar. När det kommer till grafikkort så finns det många kort av likvärdig klass som prissätts efter vilken fabrikatör de har, om kortet du redan har går att köra i sli är det ett sätt att få mer fps..
tycker det är roligt att du inte svarar på fråga #1 o langa fram specen. Rätt typiskt för dina trådar generellt.
Så du har en bra dator fine (enligt dig själv i #2)…..men vad ska du då med nytt grafikkort till?
Gör oss en tjänst skriv ner specen en gång spara den sen copy pastar du den i varenda tråd från början så blir det så mkt enklare att kunna hjälpa.
Kom ihåg skriv ner vad du har för chassi också för alla grafikkort får inte alltid plats. de nyare är rätt långa.
/Fridaybrew

Här kommer de info om min dator
Operating System: Windows 7 Ultimate 64-bit
Processor: AMD Phenom(tm) 8750 Triple-Core Processor (3 CPUs), ~2.4GHz
Memory: 4096MB RAM
DirectX Version: DirectX 11
Card name: ATI Radeon HD 4650 1gb
Videoutgång: 2560 x 1600
API-stöd: OpenGL 2.1, DirectX 10.1
#10 Vilken busshastighet är det på minnena? Det är det som gör avsevärd skillnad för fps:n som du vill höja.

Moderkortet: Gigabyte GA-MA770-DS3 AMD 770 4DDR2-DIMM 2PCI 5PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket AM2+ ATX
Ram: Corsair Value Select VS4GBKIT667D2 2x2GB (tot. 4GB) DDR2 PC2-5300 667MHz CL5
Processorn: AMD Phenom X3 Triple-Core 8750 BLACK EDITION 2.4Ghz 3.5MB (L2+L3) 95W Boxed (with cpu-cooler!) Socket AM2+
#12 Jag hade först och främst fixat ramminnet för att få upp fps:n 667Mhz är vad min flickvän har i sin minidator för 4000kr.. DDR3 vore ett alternativ, där efter kan du ju se om du behöver köpa nytt grafikkort för att få upp fpsn ytterligare.
ddr3 är INTE ett alternativ om jag nu tittat på rätt moderkort:
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ProductID=2722
då den inte verkar ta ddr3 minnen.
/Fridaybrew

Vad ska jag köra på då isf? för jag börjar tröttna på att grafiken är så seg som den är.
Jag spelar inte spel, men hittade denna lite halvgamla tråden (ca 1 år) där det är ett flertal som spekulerar om just FPS +WoW.
det är bara 3 sidor så det är enkelt att hitta tipsen, finns flera st.
Men som någon redan sagt så tar tydligen addonsen ibland en hel del kraft. Så taget rån tråden var att stänga av alla och sätta igång en i taget och se om det droppar i fps. För att lokaliser fpstjuven.
En annan var att vista (nu har du w7 eller hur) men iaf så var det stor skillnad för fps mellan windowed mode och fullskärmsläge.
Sen är var det gnäll på ati och WoWs kod lol.
Men verkar som att lösningen är att investera egen tid i att starta om utan addons, Har du inte tillräckligt med fps ens då dra ner på aa vsync osv tills du är nöjd. Alternativt ta en lägre upplösning.
Läs tråden iaf =)
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=817034&perpage=30&pagenumber=1
/Fridaybrew

Som ja ser det så är det mitt grafik kort som gör det hela som det känns men ja känner också att ja sitter med en dålig processor.