Windows 7 tips
Ett snabbt sätt att komma åt alla inställningskommandon du kan göra i Win 7.
Skapa en ny mapp och lägg den på skrivbordet.
Döp om mappen till GodMode.{ED7BA470-8E54-465E-825C-99712043E01C} (exakt så)
Starta utforskraen och skriv godmode i adressfältet (där det normalt står C:/ eller något liknande)
Nu kommer du till samtliga administrativa funktioner. Lite grand som kontrollpanelen men allt på en sida uppdelat i grupper.
Alternativt kan du klicka på mappen ovan på skrivbordet så kommer du till samma funktioner
GodMode? Är det alltså guds eget läge? Eller är det storhetsvansinnet som spökar igen…?

GodMode är väl en terminologi som används innom en massa områden såsom spel, operativsystem, program etc för att få fram speciella funktioner som skall göra det lättare att konfigurera och ställa in värden. Det är således ingen Microsoft specifik pryl utan har använts av många länge. Och så klart hoppade MS på tåget genom att införa denna i Win 7 (om dock inte så dokumenterad utan man var tvungen att hitta funktionen själv)
Okej, inte min värld tydligen eftersom jag inte hört talas om ordet förut, och mycket riktigt hittar jag heller inget godmode på någon av mina gitarrer…
Tycker att det är bättre att tacka Kaj för tipset !
Suveeränt Kaj 1000 TACK. Man kan även göras den dold om man inte vill ha n¨ågot på skrivbordet.
#4: Det kanske är mer upp till de som använder Windows som har anledning till det. Jag ville bara veta vad ”godmode” innebär, vilket jag väl i och för sig kanske kunde googlat mig fram till.
Detta är kanske en urdum fråga men vaddå för inställningskommandon ?

#7 - alla inställningar du kan göra på din dator via Windows. Via GodMode får du alla inställningsmöjligheter på en sida grupperat efter vad de skall göra. tex Användarkonton, bildskärm, energialternativ med mera. Under varje rubrik finns sedan snabblänkar till olika saker som du kan ställa in din dator till
#8, Aha tack Kaj.