Problem med trådlöst internet
Fick installera om hela (skol)datorn för någon månad sedan, och har sedan dess inte kunnat koppla upp mig till vårt trådlösa internet här hemma
Innan har det fungerat utan problem och det är två andra datorer som det fungerar perfekt på.
Den fastnar vid "nätverksadressen erhålls" och längre än så kommer jag inte. Vad kan det bero på? 

Mvh Stephanie 

Ingen som vet vad som kan vara problemet?

Mvh Stephanie 

Vilket operativsystem använder du?
Mvh // Johan
Windows XP har jag

Mvh Stephanie 

Är anslutningen tilll trådlöst nätverk aktiverad? Kontrollpanelen - Nätverksanslutningar.
#4 Ja, det är den… =/

Mvh Stephanie 

Gå in på tillverkarens hemsida och hämta hem de senaste drivrutinerna för det trådlösa nätverket och prova. Har löst liknande problem för mig ett flertal gånger. Inte alltid dock.
#6 Enl pappa är det inte fel på det trådlösa nätverket eftersom det fungerar till två andra datorer. Kan det vara det ändå?

Mvh Stephanie 

Jag har haft samma problem med en xp dator, jag är inte helt säker på hur jag gjorde då det var några år sedan men jag ska försöka förklara.
Gå in i kontrollpanelen, sedan nätverksintsällningar eller liknande, sedan klickade jag på någonting kommer inte ihåg vad, någon av flikarna i rutan, där kan man välja "erhåll DNS-adress automatiskt" eller dynamisk adress eller liknande, byt mellan de två alternativen några gånger. Efter jag bytt alternativ 2-3 ggr så har det fungerat för mig.
#8 Hittar den dessvärre inte… 

Mvh Stephanie 

#7 Jo men det är ju drivrutinerna för det trådlösa nätverkskortet i den dator som inte funkar du ska hämta inget annat.
#8 Talar man inte om specifikt att du ska ha en fast IP-adress får automatisk de inställningar du nämner. Kan givetvis vara bra att kolla ändå.
#9 Kontrollpanelen -> Nätverksanslutningar -> Trådlös nätverksanslutning
I kanten till nere till vänster i det fönster som kommer upp väljer du "Ändra avancerade inställningar"
I dialogrutan som dyker upp under fliken "Allmänt" finns en blädderruta med rubriken "Den här anslutningen…." Bläddra ner till "Internet Protocol(TCP/IP)" och markera den raden (rör ej kryssrutan) och klicka sen på knappen "Egenskaper"
I den nya dialogrutan som kommer upp ska endast valet "Erhåll en IP-adress automatiskt" vara iklickad
där är vägen till inställningarna jag försökte förklara :) för mig så gick nätverket till sig när jag klickade ur " erhåll ip automatiskt" och sedan klickade i det igen och gjorde så några gånger :P
#11 Jo jag vet att det var det du försökte förklarar men eftersom TS inte förstod så gjorde jag ett förtydligsnde. 
#11 Var det IP-adressen du menade skulle "erhållas automatiskt"? Den hade jag redan kollat…
Någon DNS-adress hittade jag däremot inte?

Mvh Stephanie 

#13 Har du inställningarna satt till "Erhåll en IP-adress automatiskt" så får du med DNS- och Gateway-inställningarna på köpet.
#14 Ok, men då har jag det också då =)

Mvh Stephanie