Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 1823 ggr
hejpadaj
2010-03-17 20:47
0

AUDACITY!

Snälla, snälla hjäälp!! Jag hade på min gamla dator ett program som hette Audacity eller något i den stilen. Man spelade in ljud från datorn, tex. när man sjöng. Sedan kunde man mixa och greja i det programmet. Det var helt lagligt, jag har för mig att man laddade ner det från skolverket eller någon annan liknande skolhemsida..

Nu är frågan: Vart kan man ladda ner det nu? Det finns en version på deras hemsida, men den är inte alls bra.

Mosaik02
2010-03-17 21:58
0

vore bra om du kunde beskriva lite närmare vad som är fel kan ud inte installera programmet eller fungerar inte programmet som det ska får du felmeddelanden eller vad händer?

Audocity är ett program jag använder till och från men jag har inte använt den senaste versionen dock

men det kan vara så enkelt att det är en inställning

men annars så kan det ju vara att något har hänt när du har laddat ner programmet alternativt att det är något fel på just den versionen du laddade ner

du kan ju prova att ladda ner det här ifrån eller här Cnet Softpedia                                      

Bogey
2010-03-17 22:00
0

Skumt för Audacity är OpenSource och gratis så det ska inte finnas några stympade versioner. Länken går i.a.f. till deras officiella sida på SourceForge

hejpadaj
2010-03-17 22:14
0

På omvägar hittade jag nu vilken det var :) Det fanns ju flera länkar att klicka på…

guraknugen
2010-03-17 22:36
0

#2: Audacity kan vara ”stympat” på så vis att man tillhandahåller färdigkompilerade paket där vissa funktioner inte finns med, oftast av den anledningen att de är otestade och anses instabila. Ett sätt att komma runt det är ju förstås att kompilera själv från källkod.

Men har man stympat Audacity ytterligare utöver detta har jag ingen aning om vad det beror på.

Personligen har jag lite svårt för Audacity. Tycker att det är lite på pajasnivå fortfarande även om det hänt en del de senaste åren, men då jag inte har hittat något som är bättre, gratis och finns för Linux så har jag fått nöja mig med Audacity. Dess bättre klarar programmet ändå att göra det lilla jag behöver göra med mina inspelningar, som jag gör utanför PC-miljön, i en extern gammal hårddiskinspelare som heter Roland VS-2480, köpt 2001…

Här är del två av videon jag nyss länkade till, förresten

hejpadaj
2010-03-19 21:20
0

Föresten, jag lyckades ladda hem det. Men problemet är att det inte gårr att spela in. Det finns ingen "rullgardin" där man kan välja microfon eller linjegång eller vad man nu vill ha…

hejpadaj
2010-03-26 22:20
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hm, det är nog lättare att förklara med en Print Scren.. "Rullgardinen" jag ringat in skall gå att trycka ner så det står tex. "Microfon" eller "stereo" beroende på vad som skall spelas in.

När jag trycker på rec. visas rutan som ni ser mitt i bilden.. Jag blir galen och dessutom är jag ju inte så teknisk.. :(

guraknugen
2010-03-27 02:31
0

Har du kollat i inställningarna?

[Redigera ? Inställningar ? Enheter]

eller

[Ctrl+p ? Enheter]

Välj en annan inspelningsenhet och se om det blir någon skillnad.