Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 508 ggr
AndersE
2007-02-07 09:53
0

Apple Vista?

Anne
2007-02-07 12:17
0

tihi. :)

johan
2007-02-07 14:54
0

LOL

Mvh // Johan

charlie
2007-02-07 15:37
0
broderbluff
2007-02-08 00:49
0

hahaha, jag har varit med om den första bluescreen på mitt vista!

johan
2007-02-08 10:44
0

#3: Som Bill säger: "Vi snodde båda från Xerox. Skillnaden är att vi hann först."

Egentligen är det ju helt meningslöst att diskutera att den ena snott från den andra. Både Apple och Microsoft gör ju sjuuuukt mycket användartestar och intervjuer för att ta reda på vad folk vill ha i sina program och system. Vare sig Apple eller Microsoft hittar ju på funktioner för att bara göra funktionen, utan att forksat i vad användarna vill ha.

Att det inte tog Apple 5 år att slutföra OSX och att de gjorde det bra på kort tid är den stora skillnadne mellan Vista och OSX. Förhoppningsvis har Microsoft lärt sig att göra mindre releaser ofta istället. 

Jag har en känsla av att mååånga kommer börja göra liknande gränssnitt som Office 2007 har. Antingen kan man se det som att dom är sopiga som bara snor från Microsoft, eller så kan man se det som att de gör vad som är bäst för användarna.

Det var inte Mozilla Foundation som uppfann web standards. Och det var verkligen inte Firefox som var först med XML HTTP, men det gör ju inte det stödet sämre i Firefox. Faktum är att det var Exchange-teamet på Micosoft som till Outlook 2000 Web Access som skapade det första XMLHTTP-objektet.

Någon måste vara först. Just nu skulle jag påstå att Mozilla Foundation och Apple är extremt heta och framåt. De sätter ribban för alla andra just nu.

Fördelen är att andra som t ex Microsoft tvingas följa efter och det gör det bättre för alla användare.

Mvh // Johan

Oskar
2007-02-08 13:52
0

Ha!

Fast som vanligt gäller det inte att göra den bästa tekniska lösningen, eller vara först. Det gäller att få folk att köpa produkten…

Oskar