Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 713 ggr
monkan
0

Hur får man reggat en webadress?

Jag har blivit ombedd att sätt upp en websida för ett MC race, men hur/var registrerar man en domain? Jag har tidigare bara haft websida på gratisservrar…

broderbluff
0

ett tips är att beställa via Loopia.se, där får du också en gratis dns service som gör att du kan peka domänen mot gratisservrar eller dylikt

xarfez
0

www.one.com är annars ett alternativ.

kvaveberusad
0

Ja one.com är toppen. Billigt & bra samt riktigt schysst support. Jag har tre domäner hos dem och det har alrig krånglat

johan
0

Läs avtalen noga!!! De flesta av dessa billiga företag skriver sig själva som ägare till domänen och du kan inte ta med dig den när du inte vill ha dom som webbhotell längre.

Jag skulle nog hellre registrera domänen via något mer seriöst ombud.

Mvh // Johan

monkan
0

Har du något förslag på någon mer seriös då?

AndersE
0

Jag använder Loopia. Har en domän som bara pekar, och två där jag även beställt web-hotell.

#4 vilka leverantörer gäller det?

CarlS
0

Vi på Sverigesurfen.com har använt oss av Active24.se nu i många år. Vi är väldigt nöjda med dem. OK, de är kanske lite dyrare men det ingår mycket…:)

//CarlS

xarfez
0

jag gillar www.jx.se och www.fsdata.se

monkan
0

Tusen tack för alla svar. Jag får ge mig ut på "shoppingtur" …

CarlS
0

Berätta gärna vem du valde….:)

//CarlS

AndersE
0

#4Loopias hemsida står:

"Domännamn registreras i kundens namn och ägs av kunden."

TinaH
0

Jag har haft one.com, fd. b-one.
Jag har aldrig haft några bekymer med dem, aldrig haft strul.
Har rekomenderat den till många som jag bygger hemsida åt, och dem har varit mycket nöjda.

Supporten är visserligen inte via telefon, men man får mycket god hjälp via deras livesuport!
Live suporten är både på svenska, mellan vissa kontorstider, och engelska, engelska suporten fungerar alla dagar, dygnet runt.

Dem är billiga och man får rätt mycket för pengarna, om man nu bara vill ha en eknel plats och lägga sin sida på.

Man äger sitt domän namn, och kan då om man vill, flytta den till annat webbhotell, om man finner anledning till det.

Här kan ni läsa om deras nöjda kunder: one.com
Här är deras Avtal

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~