Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 596 ggr
speeder5
2007-02-09 15:17
0

ljud problem

jag köpte ett 5.1 system för ungefär 1 år sedan. det funka väldigt bra i början och alla högtalare funkade

men sedan så fick min dator en massa blåskärmar och frysningar och slutade med att den inte gick att starta alls (den hade tappat bort sina drivrutiner) och jag körde windows-skivan och gjorde en reparation, och datorn gick igång igen

men efter det så slutade dom 2 främre sido högtalarna att funka, jag försökte med det mesta, olika program, olika inställningar och slutligen med att ladda ner drivrutinerna till ljudkortet (som egentligen redan ska finna och funka) och det funkade.

fram tills för några dagar sedan, men nu funkar ingenting alls, inte ens att köra drivrutinerna.

ljudkortet är förresten ett integrerat Realtek AC97 Audio, som ska vara 100% kompatibelt med ett 5.1-system.

broderbluff
2007-02-09 15:38
0

har du garanti kvar?, min kompis hade samma problem på samma ljudkort intergrerat på moderkortet, han fick köpa nytt för garantin hade gått ut

speeder5
2007-02-10 11:29
0

jag tror tyvär inte att jag har den kvar, jag köpte datorn vid påsk förra året. hmm kanske det blir bäst om jag skaffar ett separat ljudkort i stället. fast det kan jag inte på några månader, jag ska köpa en samsung 19" 940BW och en hårddisk först.

men då vet jag i alla fall att det finns fler med samma problem.

men finns det någon som vet en lösning (som åt minstone varar för tillfället) så är det väldigt bra.