Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2464 ggr
strawberries97
0

VLC Media Player 1.0.0

jag har försökt attt ladda ner VLC Media Player 1.0.0 men det är ingen som har funkat, så undrar nu om någon har nån bra sida att ladda ner ifrån? Isåfall kan ni väl länka till den eller nått?

Tack på förhand :D

Fridaybrew
0

vart har du laddat ifrån hittills?

/Fridaybrew

strawberries97
0

Jag vet inte vad sidorna heter :S

Fridaybrew
0

googla på ordet VLC ta första träffen.

/Fridaybrew

Kaj
0
strawberries97
0

4# vilken ska jag ladda ner från alla domdär då

strawberries97
0

4# vilken ska jag ladda ner från alla domdär då

guraknugen
0

Du angav inget operativsystem. Kör du någon Linux-distribution (åtminstone om du har någon av de större) så finns VLC normalt i standardförråden. Bara att öppna din pakethanterare, exempelvis Synaptic och söka efter VLC. Eller installera via en terminal, har du Ubuntu eller liknande är det bara att skriva sudo apt-get install vlc.

Bogey
0

#6 Är det Windows XP eller senare vi talar om borde denna länk funka för dig

http://www.videolan.org/mirror-geo.php?file=vlc/1.0.5/win32/vlc-1.0.5-win32.exe

Kaj
0

Det spelar ingen roll från vilken av nedladdningsplatserna du väljer. Det är samma program - att den finns på flera platser är bara för att inte alla skall ladda från samma vilket skulle kunna innebära långa svarstider för nedladdningen

Bogey
0

#9 Jo men det fanns lite olika "förpackningar" också. Självuppackande installer, 7-zip fil eller vanlig zip-fil att välja på.

Kaj
0

#10 det är bara olika format som filerna är zippade i. Du bör kunna välja vilket som för om du har ett zip program skall den kunna packa upp båda formaten.

Om du har problem eller inte har något zip program kan du hämta hem 7-zip som är gratis och packa upp båda formaten med

guraknugen
0

Alla kända operativsystem har uppackningsfunktion inbyggd som klarar de flesta idag förekommande format (eller…???), så det lär inte vara så ofta det finns behov av att installera ett särskilt program för det, men det är kanske upp till var och en, i och för sig.