Hjälp med att av/ominstallera msn
För en tid sedan fick jag ett msn virus. Jag avinstallerade msn och kan nu inte installera om det för det säger att det finns, medans datorn hävdar att jag inte har det…
..några tips??
Jag rekommenderar att du scannar datorn efter virus då de mycket väl kan vara kvar trots att du har avinstallerat msn. Du kan oxå återställa tid o datum från då du fick in virus. men då får du scanna efteråt o sen därefter prova installera msn igen.
Ett annat mer avancerat tips är att gå in i registret ( de gjorde jag, dock var det nått år sen) så får man ta bort allt som har med msn att göra manuellt.

jag har scannat med flera olika virusprogram som inte hittar ngt. Försökte systemåterställa men kan inte hitta vart jag själv väljer datum och det som kommer upp i listen är efter att jag fick viruset. Så manuellt kan jag väl prova. Problemet är att datorn inte hittar minsta lilla fil som har med msn att göra så då är det nog en hijackad annan fil/virusfil som ligger dold.
#2, tyvärr är det mycke som faktiskt är dolt som gömmer sig i registret, mycke därför jag brukar rota runt där om jag inte lyckas ta bort nått på annat sätt, det tar många timmar men det är det värt, men man MÅSTE veta vad man gör.
Att du inte finner vart du väljer datum för återställning måste ju finnas nånstans , vilket op använder du ?

Jag har Windovs Vista
Okej de hade jag innan oxå o jag vet att de går o finna vart man ändrar datum för återställning, tyvärr kommer jag ej ihåg de o nu har jag en annan sort men du kan skriva "återställning i vista" på google så får du nog upp en del kan jag tro,
Har ej tid nu annars kan jag kolla runt sen