Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 3262 ggr
Mymlan
2010-04-10 00:21
0

Explorer 8.0 eller Firefox

Finns det något stabilare än dessa som bara kraschar för mig.. Har sprillans ny dator. Tycker jag ska kunna ha 3-4 fönster öppna utan den ska krascha.

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

guraknugen
2010-04-10 00:51
0

3-4 bara…? Och jag antar att du menar flikar och inte fönster.

Tror inte Firefox i alla fall brukar anses särskilt instabilt, Internet Explorer vet jag inget om numera då det inte går att installera på mitt operativsystem. Men om båda kraschar är ju frågan om det inte är något annat fel på din dator.

Använder själv Opera sedan version 4 eller 5 (även när jag hade Windows alltså) och den har hela tiden känts stabil även om den också kraschat några gånger genom alla år. Har för tillfället 10 flikar öppna samtidigt och det är nog ganska normalt för just mig. Min fru däremot brukar ha betydligt fler flikar öppna. Kanske 40 eller så, och jag tror banne mig hennes Opera kraschar mer sällan än min. Kanske beror på vilka sidor vi besöker också, vad vet jag? Vi kör samma operativsystem i alla fall, så det verkar inte bero på det.

Men hur som helst, vill du prova andra webbläsare så finns det ett gäng att testa:

• Opera
  • Safari
  • Google Chrome
  • och några till, men de ovanstående är väl de vanligaste.
Davey
2010-04-10 15:08
0

Jag föredrar Firefox. Jag har kört Explorer innan men när jag använde det så blev min dator mkt segare. När jag använder Firefox så har jag inga problem med att ha många fönster uppe… fast jag brukar använda flikar istället för fönster. Jag rekomenderar att du använder dig av flikar istället om det inte var det du menade.

Inkanyezi
2010-04-10 19:25
0

Och om det handlar om fönster, så ska väl inte mer än ett fönster krascha om man har flera uppe. Google Chrome hanterar ju flikarna i egna processer, så även där har man lite mjukare krascher. En flik kan krascha utan att Chrome hänger sig.

Mymlan
2010-04-11 20:45
0

#2 Jag menar flikar..

Fridaybrew
2010-04-11 21:25
0

Sprillans ny dator säger egentligen inte så mkt, kan vara allt från en liten 9 tums netbook till ett vattenkylt spelmonster.

Sen gillar jag att du har reklam för din bilddagbok men den är begränsad = fail. Hur vill du ha det ska folk se bilderna = reklam för den, eller inte = begränsad. En stilla undran för jag förstår det inte lol.

Har du uppdaterat flash och java allt annat som kan uppdateras? FF har du testat adblock för det som drar mest är egentligen all reklam som finns på tex Aftonbladet/expressen osv. Men nomralt är att det går lite segare men inte hänger programmet.

/Fridaybrew

Mymlan
2010-04-11 21:27
0

#5 De som verkligen vill se de frågar efter gästlösen..

parsley
2010-04-16 16:37
0

Har du tillräckligt med minne i datorn eller någon teori om varför den hänger sig?

Använder i huvudsak Firefox, men har också Safari och Explorer installerade. Explorer använder jag nästan aldrig, eftersom jag tycker att de andra webläsarna har bättre design och fungerar bättre.

Mymlan
2010-04-16 16:44
0

Denna dator har 6 gb i minne

Mymlan
2010-04-16 17:26
0

Safari den ville ej öppna farmville till 100% kom bara till loading sidan sedan hände inget mer.. iFokus den hittade safari inte servern på. Bilderdagboken fann den ej heller..

Loveferrets
2010-04-16 17:38
0

Prova opera webbläsare kanske ?

Men oavsett vilken webbläsare du har så ska de inte krascha bara för att du har flikar öppna o den finner inte sidor du vill besöka heller så jag tror att det är nått fel med din dator.

Mymlan
2010-04-16 17:40
0

#10 Men i Firefox finner den det jag söker..

Loveferrets
2010-04-16 17:47
0

Okej men du skrev i ts att både firefox och IE kraschar för dig o att du ville ha nått stabilare, därav gav jag tipset om Opera men dock tror jag det är datorn de e fel på, iofs har jag inte läst samtliga inlägg så de kanske e åtgärdat nu.

Mymlan
2010-04-16 17:50
0

#12 Jag vet ej vad som kan vara felet, begriper nada av läsa alla konstiga namn i datorn.. Vet inte ens vart jag ska söka, sedan begriper jag mig ej på windows 7.0

Inkanyezi
2010-04-16 17:54
0

Du säger att du har 6GB minne, och det betyder att du har 64-bitars Windows gissar jag. Annars kan du inte ha mer än 4GB inklusive videominnet.

Jag gissar att det handlar om kompatibilitetsproblem med ditt system. Du har inte nämnt vilket OS du kör på, men där kan problemets kärna ligga. Det kanske inte är så smart alla gånger att skaffa det "vassaste". Ibland är det viktigare att det funkar.

Mymlan
2010-04-16 17:58
0

#14 Windows 7.0

Inkanyezi
2010-04-16 18:12
0

OK, du har alltså Windows 7.0 64-bitars, och dina program kraschar.

Vore väl taskigt att säga grattis, men så kan det vara när man är försökskanin för någonting som är oprövat.

Hawknestgrove
2010-04-16 20:58
0

Google Chrome har jag hört mycket gott om…..

The Owls are not what they seem

de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

hejo
2010-04-18 19:59
0

När uppstod de här problemen..? Jag funderar på om det kan vara något program som installerats eller ändrats som får webbläsarna att krascha.

Dragonrebell
2010-04-18 23:23
0

Jag kör W7, 64-bitars, 3 GB och Firefox. Jag har inga som helst problem. Vanlig stationär dator.

Inkanyezi
2010-04-18 23:36
0

Kan det handla om någon inställning för kompatibilitet med 32-bitars program?