Behöver bloggtips
Jag ska försöka lägga ner lite energi på mitt bloggande och ha en riktig "finblogg". Tacksam för tips på bra gratis "bloggleverantör", samt tacksam på hur man går tillväga för att få läsare till sin blogg.
Använd en dagbok
Jag tycker Blogspot är jättebra (blogger). Väldigt enkelt att rega sig och skapa en blogg går på några minuter. Sen kan man ändra den som man vill.
Blogspot har nu något som heter in draft där man själv kan skapa en layout efter egna ideer.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

#1 Jag äger både papper, penna och flera anteckningsböcker, som dessutom används, om det är det du menar. Någon dagboksblogg behöver jag inte. 
Jag har tänkt att blogga dagsvers, dvs kommentarer till aktuella händelser och företeelser på rim. Har dagsversat lite här och där för mig själv och i olika bloggkommentarer i ungefär ett halvår, så det känns som om jag upprätthålla en blogg och förhoppningsvis göra den intressant. Jag har inte tänkt att blogga om mina privata små förehavanden, typ "idag var jag nere på stan och var en sväng på Apoteket och köpte huvudvärkstabletter".
För att få läsare kan du ta hjälp av Twitter och Facebook. Berätta kortfattat vad du har skrivit om där. Så gör jag med iPhone-sajten och det ger många extrabesök per månad.