ACER datorer
Jag har varit och tittat på bärbar PC.
På Onoff finns det ett märke som heter ACER - helt obekant för mig.
Prismässigt ligger det bra.
Känner något till märket och har ni någon uppfattning om det är bra.
Sorg är kärlek som blivit hemlös

Jag tycker inte om deras datorer men har haft dålig erfarenhet. 2 st som båda hade massa småfel.

Man blandar lätt ihop acer med asus.
Skulle jag köpa bärbar skulle det bli en asus. Där får du mkt för lite pengar. I allmänt ett mkt bra märke.

Vi har haft ett antal bärbara ACER på jobbet många år. De funkar bra.
Acer, Dell och HP är de märken som jag har för mig säljer bäst i Sverige på bärbart. Acer säljer mycket bra till privatpersoner.
Jag har ingen egen erfarenhet av dom, men tror att dom är prisvärda.
Mvh // Johan

Sitter just nu på en ACER bärbar och den har fungerat super, inga prolem alls :)
Tack för alla svar. Det lutar åt att det blir en Acer.

gå in på pricerunner, där brukar det finnas omdömen
Jag kör Acer på jobbet - sitter som inköpare för övrigt. Har goda erfarenheter av deras företagsdatorer, men inte när vi gått ner på billigare modeller, då har vi haft en del strul, så mitt råd är att inte gå på de riktiga lågprismodellerna i alla fall. Asus har vi testat och förkastat pga dålig byggkvalitet. Vi kör Fujitsu-Siemens, HP och som sagt Acer. Har även testat Zepto med gott resultat, men tycker de är lite mindre prisvärda än de vi kör.
Den jag tittat på Heter ACER 7003WSMI och priset är strax under 10.000:-
Betr. batteritiden så tar tydligen Vista så mycket mer än XP. Alla de Acer jag tittat på har Vista installerat.
Acer 7003WSMI kostar 7795:- ink moms ex frakt på Dustin. Inte en modell som jag haft på testkörning - vi håller oss till lite lättare bärbara än släpbara… så jag ska inte yttra mig om kvaliteten på den maskinen. Vi köper bara TM (travelmate) och har bara testat ur den serien. Ett råd är dock att se till att du fåt tre års garanti - kostar en slant extra men det är det värt om något krånglar. Det är det viktigaste råd jag ger hemdatorköpare. I övrigt säger våra serviceleverantörer att man ska undvika LG:s datorer och överhuvud taget alltför billiga datorer då det kan sitta komponenter av lägre kvalitet i dem. I övrigt är de flesta ganska lika under skalet, och man får vad man betalar för.

Fast, garanti behöver du inte alltid.
Min far spillde saft över hela sin och det gick på hemförsäkringen. Fick servicen på 6k betalad.