Radera data? AKUT!
Kan man radera allt man gjort på datorn under dagen?
Och hur gör man isåfall?
För jag har varit hemma från skolan idag och pappa sa att jag INTE får sitta vid datan och att han kommer att kolla upp det. Men nu sitter jag vid datorn i alla fall.
Jag har vanliga Windows XP
Snälla HJÄLP!
That that don't kill you can only make you stonger

Antar att du menar spår från internet surfning.
Du kan ju tömma Internet cachen men det kommer att finnas spår kvar i registret och index.dat filen. Det är iofs inte helt enkelt att leta upp om man inte vet var man skall leta men om din pappa är lite insatt så går det.
Ett sätt är i så fall att starta internetsurfningen i in-private-surfning (internet explorer 8) - samma sak finns för de flesta andra webbläsarna åxå. Då sparas inte någon information (nästan i vart fall).
#1 Tack =) Men internet grejen e inga problem då det bara är att gå in på Historik och radera. Men kan han se om jag t.ex. hållt på med Photoshop eller liknande? =)
Han kan se under menyvalet Start->Senast använda om du öppnat filer från filhanteraren, men det går att radera. Värre är om han gör en datumsökning efter ändrade eller skapade filer så kan han se om någon fil har dagens datum. Enda sättet att komma undan det är att flytta över de ändrade filerna till ett USB-minne och gömma, dock kan det finnas systemfiler som ändrar datum när du använder datorn. Dessa kan du inte flytta. Dessutom så kan han kolla senaste ändringsdatum för växlingsfilen som används av Windows för att utöka arbetsminnet. I.o.f.s. ändras den även när han startar datorn för att kolla dig så det kanske du klarar dig ifrån.
Så lätt är det inte och det beror helt på hur duktig din pappa är på datorer och han vet var han ska leta.
#3 Så duktig är han inte, så jag tror nog jag klarar mig tack vare dig =) Tack! =D
Det finns säkert en anledning till varför han nekar dig…eller
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Nekar vadå?
#4: Om han råkar se denna sida på iFokus så kan han ju bara läsa #3 och göra som det står där…
Ingen fara, han besöker inte sådana här sidor :P
#6 - sitta vid datorn
#9 LOL
Jo, Det är för att jag är data beroende och har stannat hemma förut för att sitta vid datan :/
Ett tips; Att lyda och hedra far och mor ger hjärtefrid och en skön sömn ;)
Haha xD Om jag började göra det nu skulle dem nog skicka mig till ett psyksjukhus xP
Börja Odla så glömmer du datorn.
Jag är 16 och bor mitt i Stockholm i en lägenhet, hur ska det gå? :P
#15 Blomlådor, går att hänga på räckena på balkongen eller ställa i fönstren
En sliten klyscha. Idag är första dagen på resten av ditt liv. Gårdagen kan du inte göra nåt åt men nuet och morgondagen ligger i din hand att forma som krukmakaren formar leret.
Annars kan jag tipsa om beroenden.ifkus.se Där kan du säkert få lite hjälp med ditt datorberoende
Äh, jag störs inte av det xD
Du kommer göra när du blir äldre och inser att du sabbat din skolgång på att sitta hemma framför datorn istället. Det enda skulle vara om du faktiskt satt och programmerade eller hackade dig runt världen vilket skulle kunna ge dig kunskaper som är önskvärda på arbetsmarknaden.
Och du tror att det ska hjälpa mig om jag ska bli tävlings ryttare eller skådespelare eller bara hålla på med hästar?

Alla yrken behöver en bra utbildning. Det lär vara det första en ev. arbetsgivare vill att du skall kunna visa upp. Även för de yrken du beskriver. Ska du t ex bli skådespelare så måste du ju genomgå en skådespelarutbildning och det lär du inte kunna komma in på om du inte har bra betyg från tex grundskolan eller minst gymnasiet.
Samma sak gäller nog om du vill hålla på med hästar. Vill man t ex bli veterinär eller så så krävs rätt bra betyg.
Så lura inte dig själv och tro att en utbildning inte kommer att behövas för dig för det kan jag lova att en arbetsgivare komemr att kräva för ett bra jobb i framtiden.
Veterinär är nog det sista jag vill bli efter doktor :P Utan med hästar menar jag att jag tävlar, äger stuteri elr liknande.
Jag syftar på att Dizkmedel har ett datorberoende, Så om h*n skolkar för att sitta hemma framför datorn/internet så kaunde h*n kanske skaffa sig kunskaper inom data som är attraktiva inom IT branschen samtidigt.
Ibland kan man ju få jobb där genom yrkesprov eller komma in på rätta utbildningarna genom att göra kunskapsprov osv. Inget illa mant där. Men det bästa skulle ju vara att bryta beroendet och gå till skolan och få betyg.
Asså jag har faktiskt aldrig skolkat, bara en gång då jag och min kompis tappat bort oss på en "utflykt" med klassen och inte fick åka med på nästa och jag blev tvungen att gå i samma klass som min värsta "fiende" gick i. Och då skolkade jag bara en ända lektion.
För mina föräldrar har ju gått med på det eftersom att jag offtast har hafft väldigt ont i halsen elr liknande
Du säger ju att du är datorberoende och har stannat hemma förut för att sitta vid datorn.
Ta alla råden i all välmening - det är inga pekpinnar. Jag lovar - det finns inte ett yrke som inte kräver skolutbildning. Ska du driva ett stuteri krävs definitivt bla en ekonomiutbildning.
Tänk på att skolan är en möjlighet som inte alla har.
Jag vet, Och jag hargodkänt i alla ämnen VG i två och MVG i ett
Men kan ngn låsa tråden? För den behövs inte längre