Picasa 3
Jag har nyss lagt in text på några fotografier, men hur får jag dit copyrithttecknet i programmet Picasa 3?
Provade att klistra in från ett annat program med det funkade inte.
/kram Spanaren
Ps Gäller Windows
Hur får du in annan text? Skriv bara tecknet precis som vanligt. Eller kopiera det härifrån: ©
Har inte Windows själv, men jag har för mig att du kan skriva tecknet med hjälp av Alt-tangenten och siffrorna på den numeriska delen av tangentbordet (Num Lock på). Kommer dock inte ihåg vilken kod © har i det fallet, men det finns det nog gott om folk här som vet. Unicode-koden är i alla fall U+00A9 vilket decimalt är 169. Kanske funkar det med Alt+0169 ? Släpp Alt (du håller nere Alt under hela tiden du trycker siffrorna utan att släppa förrän du är färdig). Visserligen grundar sig inte Alt-kod-sättet på Unicode, men när det gäller de 256 första tecknen så är många av dem samma, kanske även ©.
#1 Fungerar inte och det går inte heller att klistra in ©
I word så trycker man ctrl + alt för att få © men det går inte att klistra in det i Picasa 3 och det gick inte med dom andra förslagen heller.
Tack för svar ändå
/kram Spanaren
Okej, märkligt. Då är väl nästa alternativ att slänga ut Picasa och försöka med något annat program. Verkar ju lite pajasaktigt att man inte kan skriva vilka tecken man vill i ett program när man kan göra det i alla andra program.
Picasa är grymt! Men vad det gäller skriva text är det inte så kul.
Mvh // Johan
#4 Jepp
det är grymt och lätt att göra film med också *ler*
/kram Spanis
Grymt eller inte, men när man vill göra något som programmet inte verkar klara av så är det kanske inte det bästa programmet just då i alla fall.