seg data,
hej!
jag har en JÄTTE seg data! vad kan jag radera för mer minne?
för det första så ska du lära dig lite om språket. Du lagrar DATA i en DATOR. Varför inte ta hjälp här och formatera om hela datorn? Är helt suveränt!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....

Du får inte mer minne för att du raderar något på hårddisken!
Kika istället om du inte kör en massa onödiga processer!
Vadå seg föresten.. när du surfar eller när du startar datorn?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Vad är onödiga processer ?
Sorg är kärlek som blivit hemlös

En masa program som laddas in i minnet och ligger o väntar på att du skall starta dessa typ Office quickstart, Adobe, och en massa spelare som du använder några gånger om året!
asså fattar inget :pPPpP

När du startar datorn så laddas för utom operativsystemet även en massa andra program in i RAM-minnet!
Och ju fler processer du kör samtidigt ju segare dator!
Ta bort alla onödiga program från att lägga in sig i minnet vid start!
En del program kan du finna i Autostart!
Nu kommer jag med en urdum fråga….. Var hittar jag autostarten?
auto start..?
ja….. ok, msconfig….tack…

Ingen har sagt det så jag gör det. Har du tänkt på att diskrensa och diskdefragmentera datorn?
ja just det. Det är de enklaste grejerna och dem hittar du under tillbehör-systemverktyg
Ingen har sagt det enklaste för att slippa problem även i framtiden, men det är nog bäst att inte jag gör det heller. Det blir ju ett sånt jävla liv då.

Du vill ju bara att man skall lägga in Linux.. kanske lite för avancerat för den som inte hittar Autostart och diskrensaren??

#14 Om det är hårdvarurelaterat kanske det ändå inte är enklast, så jag passar också på den. 
#14 (jag själv): Och se där, det hjälpte inte…
#16: Antar att du menar #15, för jag har då inte nämnt något förslag över huvud taget.
Zepp jag vågar påstå att varken Guraknugen eller för den delen Inkanyezi vill att någon ska lägga in Linux på sin dator. Däremot rekommenderar både de och jag att folk borde våga testa Linux. Detta bland annat därför att det numera finns flera lättanvända och stabila linuxdistar. Förutsättningen för att klara av att testa en sådan dist är förståss att man klarar av att leta upp disten på nätet, tanka hem disten och bränna ut den på en skiva och till sist kan man testa disten utan att installera något eller välja att installera disten ifråga. Viss läskunnighet krävs nog också, men det krävs ju för att kunna delta här också 
Till trådskaparen vill jag bara säga att du har fått flera tips i tråden, men ingen nämner något om att ditt problem eventuellt kan handla om att du har virus på datorn. Du bör alltså även kolla upp det noga 
/Désirée