Koppla Bluetooth headset till datorn?
Jag har en bärbar Dell med inbyggt Bluetooth och ett headset.
Det är inte några problem att koppla ihop det med datorn.
Men hur ska jag göra för att använda det sen?
Tom
Tror det ska dyka upp som en ljudenhet. Du behöver nog gå in i ljudinställningarna och bestämma att headsetet är default för att hantera ljud.
Mvh // Johan
Det kommer inte upp som en ljudenhet. I alla fall inte under Ljud och Ljudenheter i Kontrollpanelen. Menade du någon annanstans?
Jag trodde att det skulle ske automatiskt på något sätt när jag sätter på headsetet i närheten av datorn.
Tom
Det första du måste göra är att gå till mappen för Blåtandsenheter (brukar ligga på skrivbordet). Sök efter enheter inom räckhåll och om headsetet är inställt i Discovery-läge så bör dator se det. Du kan då dubbelklicka på headsetet och se vilka tjänster det har. Para sedan ihop headsetet och datorn och därefter bör du se det som en ljudenhet.
Mvh // Johan
Nej tyvärr, jag försökte det men det gick inte alls.
Nu har jag suttit halva natten och letat efter lösningar och jag har hittat "felet". Jag måste installera ett externt program som kan hantera bluetooth enheter.
Jag provade ett som heter BlueSoleil. Det fungerar hyffsat men hittar inte alltid mitt headset. Lite problem med konfigurering av programmet. Men det fungerar nog så småningom?
Det kan bero till en viss del att mitt headset är några år gammalt?
Tack för din hjälp!
Tom