Datorn iFokus

Datorn

Etikettinternet
Läst 7065 ggr
beem
2010-06-04 19:30
1

Förhindra scriptkörning

Vad menas med detta meddelande:

Den här sidan har ändrats av Internet Explorer för att förhindra skriptkörning över flera webbplatser.

Jag försökte ta hem en "besöksvisare"  från Fedjiit till min blogg. Första alt. blev ej snyggt så jag gjorde en ny och det var då jag fick denna text.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zepp
2010-06-04 20:31
0

Vill du köra det scriptet så svara ok annars strunta i det!

Det är för att uppmärksamma dig på att scriptet skall köras!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

beem
2010-06-04 20:51
0

OK då vet jag- Tack för hjälpen.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Zpookey
2010-06-10 02:28
0

Skriptkörning över flera webbplatser är ett jättebra sätt att sprida virus på….så det är därför som ditt internet explorer stoppat det.
Är du helt hundra procent säker på att skriptet inte kommer att kunna användas för att smitta datorer som surfar in på din sida?
Du bör kanske avstå från att installera det på din blogg…kommer den att tillföra något speciellt?

Fick inget bra intryck av deras sida.

Men du gör som du vill…det är din blogg :)

Kaj
2010-06-10 13:26
3

Man kan ställa in Internet Explorer för om den skall tillåta skript över flera webbplatser. Det är dock inte att rekomendera som Zpookey nämner för det är ett sätt att sprida virus på. Den är avslagen som default i IE men kan alltså ändras.

Om du väljer att slå på den skall du absolut bara göra det för siter du litar på där du vet att det inte kan komma in virus ifrån. Lägg då in den eller de siterna i Trusted Zones och ändra sedan inställningarna för trusted zones så att den zonen tillåter skript över flera webbplatser. Då du sedan går till den aktuella siten känenr IE av att den ligger i trusted zones och applicerar de säkerhetsinställningarna på just den siten.

Vad det egentilgen betyder är att om en webbsida har en referens till en helt annan sida så körs inte skript på den andra sidan. Det är väl det som är fallet hos dig. Du har en websida där du har en besöksräknare som körs på en helt annan sida. Därav är det spärrat som standard.