Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 1561 ggr
NaimaG
2010-06-11 23:41
0

Opera mystik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Varför blir opera så här? dvs att bilder fasstnar på menygrupper, under artiklar, på menysystemet högst upp osv.

NaimaG
2010-06-11 23:47
0

nvm, jag fixade det själv genom att tömma operas diskcache och historik.

guraknugen
2010-06-11 23:54
0

Bra fråga. Det blir det inte för mig när jag testade den sida din bild verkar komma ifrån. Har du testat om det blir så med andra webbläsare?

Eftersom det händer för dig men inte för mig så kan det bero på en kombination av olika saker, svårt att säga exakt var i detta fall. Det enda vi har gemensamt är förmodligen just Opera, allt annat är förmodligen olika: Vi har förmodligen olika grafikkort, operativsystem, kör olika program samtidigt och så vidare.

Vilken version av Opera använder du, förresten? Senaste för Windows är nog 10.50, tror jag. Själv kör jag 10.10 eftersom 10.50 inte kommer att släppas för Linux över huvud taget; man lär tydligen vänta till 10.60, vad jag hört, men detta är ju inget som berör ditt problem, så det kanske vi kan lämna därhän.

NaimaG
2010-06-12 00:04
0

Jag har en ny fråga. Hur bräddar man/ändrar teckenstorlek i opera så att man slipper det vita området bredvid iFokus samt skrollningsbaren på vartenda inlägg?

Inkanyezi
2010-06-12 00:06
0

Jag kan i alla fall ge svaret, även om jag inte vet exakt varför det blev så.

Bakgrunden i listan är en bild i png-format, och av någon anledning har Opera haft en annan bild i sin cache, som har förväxlats med bakgrundsbilden till ämnena.

guraknugen
2010-06-12 02:03
0

#3: Du kan ju alltid använda en av de finesser som Opera var ensam om en gång i tiden men som alla webbläsare nu har: Zoom.

Zooma in: +
Zooma ut: -
Zooma tillbaka 100%: *

Om du står med markören i en textruta eller liknande så måste du trycka Ctrl samtidigt.

För övrigt kan du ställa in Opera till att automatiskt rensa lite vad du vill vid avslut, som exempelvis kakor, cache och lite annat. Se [Ctrl+F12 ? Avancerat ? Historik] respektive [Ctrl+F12 ? Avancerat ? Kakor].

Vill du inte trycka Ctrl+F12 går det bra att klicka [Verktyg ? Inställningar…] istället.

guraknugen
2010-06-12 13:33
0

Var visst lite slarvig där. När jag skrev ”Zooma tillbaka 100%” menade jag givetvis ”Zooma tillbaka till 100%” eller ”Zooma tillbaka till ursprunglig storlek”.