Datorn iFokus

Datorn

Etikettprogramvara
Läst 10815 ggr
pernillaa
2010-05-31 23:53
20

Program för MP4-format?

Hej

Vad finns det för alternativ på gratis nedladdning av program som kan spela upp filmer i MP4-format?
Min VLC mediaplayer funkar något så när men filmen hackar så ofantligt där.

// Pernilla

Ha en bra dag! // Pernilla

guraknugen
2010-06-01 00:39
0

Vet inte vilket operativsystem du har, men de flesta program, med vissa undantag, brukar väl stödja de kodekar man har installerat?

MichaelE
2010-06-01 03:19
0

DivX Plus klarar det (mediaspelaren som medföljer installationen)

guraknugen
2010-06-01 07:34
0

Går det alltså inte att installera ett generellt stöd för vilket format som helst i Windows (som jag såg i en annan tråd att trådskaparen verkar använda) så att detta fungerar i åtminstone de flesta spelare?

MichaelE
2010-06-01 12:38
0

Det finns inget sådant stöd fr WMP i dagsläget. MP4 (mpeg4) spelas bara upp utav mobiler samt mediaspelare som divx player

Fridaybrew
2010-06-01 18:19
0

Ingen som tipsat om Media Player Classic ( OBS inte den som ingår i windows det är ngt helt annat) ?

http://mpc-hc.sourceforge.net/download-media-player-classic-hc.html

Den är lika bra om inte bättre än VLC jag har båda så då kan man ta det som fungerar bäst. MPC är dessutom något mindre hårdvarukrävande.

Du skrev inte vad för dator du har processor ram, men jag antar att du försöker dig på att se en 1080-film vilket kräver en hel del.

/Fridaybrew

pernillaa
2010-06-01 19:13
0

Ja alltså det var helt omöjligt att se den här filmen i divx plus. Så fort det hände mycket med ljud och bild så hängde den sig. Det är bara en liten usel laptop. Vet inte hur man kollar sånt där med ram och sånt. Har vetat förrut men glömt bort.

MichaelE
2010-06-02 00:44
0

Att kolal Ram och sånt gör du genom att klicka egenskaper på Den här Datorn.

Känner inte till ngåon annan än just DivX Player. Annars är alternativet att konvertera om men då förlorar man litet på kvalitén istället.

Fridaybrew
2010-06-02 01:29
0

Hur fungerade MPC för dig?

/Fridaybrew

pernillaa
2010-06-02 13:40
0

Kom på det själv tillslut hur man kollar. Den är på 512 mb ram.

Har inte hunnit ladda hem mpc än. Ska göra det nu.

Inkanyezi
2010-06-02 22:57
0

512MB brukar i allmänhet vara för lite för att kunna köra Windows utan att det hackar en hel del, till och med på program som ordbehandlare.

Om datorn tar DDR2 kan det vara idé i att öka minnet till 2GB, men om den ska ha den äldre typen av DDR är det ingen idé att öka minnet. Det är för dyrt.

Bogey
2010-06-11 01:03
0

VLC brukar funka bra på mp4. Att det hackar brukar för det mesta bero på, åtminstone min erfarenhet, att datorn är lite för klen. Antingen processorn eller grafikkortet för MP4-filer är oftast högupplösta. Det kan ev vara drivrutiner till grafikkortet

Kolla på MP4 elle MKV filer på min lilla NetBook är bara att glömma, den orkar inte, men det funkar på andra datorer jag har som har lite mer krut under huven. Och då använder jag nästan alltid VLC, både på Windows och Linux

JohannaEkroth
2010-06-12 04:50
0

KM player =) den är bättre än VLC på alla fronter. =)

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

pernillaa
2010-06-12 12:54
0

Har inte orkat ta mig tid att läsa artikeln som blev tipsad om och i dagsläget nöjer jag mig med dom program jag har. Men blir det problem ska jag kolla upp KM-player.

Tack för all hjälp hörni. Tror jag har läget under kontroll just nu. =)

guraknugen
2010-06-12 14:01
0

#13: Jag hittade direkt en punkt där VLC är bättre: Stöd för fler plattformar. KMPlayer verkar bara finnas för Windows, så det blir ju svårt att installera det på en Mac eller BSD-burk, för att bara ta några få exempel ur högen.

Sedan verkar språkstödet för KMPlayer vara begränsat till… hur många var det nu igen…? Ett språk? Kanske inte spekar så stor roll i och för sig; en Play-knapp ser nog likadan ut på alla språk…

Ska dock tillägga att jag själv inte använder VLC, i alla fall inte särskilt ofta. Och KMPLayer kan jag ju inte använda på grund av första stycket ovan.

JohannaEkroth
2010-06-12 14:37
0

#15 Har väldigt många filmer som hackar i VLC men funkar klockis i KM player. Den har en massa smågrejer som gör att jag faller för den också. Oskyldig

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

guraknugen
2010-06-12 21:21
0

#16: Ja, det är möjligt att det är så för dig och att KMPlayer funkar bättre för dig och många andra. Dock skrev du i #13 ”på alla fronter” och det var det jag syftade på i #15. På minst två fronter (vad nu en front är i detta sammanhang…) är VLC bättre, nämligen de två jag nämnde, sedan är det ju en annan sak hur viktigt detta är; det är ju upp till var och en att avgöra.