Datorn iFokus

Datorn

Etikettwindows
Läst 4361 ggr
Ninjisen
2010-07-01 20:24
0

Fabriksåterställning?

Jag har en 3 månaders laptop och när jag köpte den skulle jag kopiera datorns innehåll en sk fabriksåterställning på en skiva, vilket jag aldrig gjorde då. Nu när jag försöker så hakar den upp sig på skiva nummer 2 (Den behöver 3). Men jag har en extern hårddisk men den hittar inte den i alternativ, den ligger under E men det enda som kommer upp är dvd (D)…. Vart ändrar man det?

För bränner jag inte ner det nu så kan jag ju aldrig använda datorn efter en formatering då jag varken har drivrutiner eller windows 7 utan en fabriksåterställning.

Hoppas ni kan detta :)

Zepp
2010-07-01 23:50
0

Mnjaeä.. hämta skiten på tillverkarens hemsida.. det är ofta mycket enklare!

Jag bränner alldrig ner något.. det finns ju hos tillverkaren.. se bara till att alldrig förlora din licensnyckel!

Det är såklart bra att ha tillgång till ytterligare en dator om det händer något.. men ofta kan man ju göra sådant hos en kompis, granne eller på jobbet!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Ninjisen
2010-07-02 23:37
0

Ja jag såg att man kan ladda ner datorns drivrutiner på hemsidan.. Jag har en sån där licens nyckel klistrad på baksidan av datorn, vad gör jag med den??   Glad

Zepp
2010-07-03 00:01
0

Som regel finns hela återställningsskivan att ladda ner där!

Brukar heta något som Quick recovery eller liknande.

Och om du någon gång behöver återställa datorn till hur den var när du köpte den så måste du skriva in licensens nyckel för att windovs skall fungera!

Ninjisen
2010-07-03 08:18
0

Oj va bra, då får jag ta och skriva ner nyckeln så den inte skavs bort eller liknande.. Glad

Zepp
2010-07-03 20:17
0

Men ta du först ofrämst och kolla att det finns någon sådan återställningsskiva på hemsidan till din dator.. annrs så är det nog bra att göra en själv med de verktyg som datorn ger dig!

Du har faktist hela återställningsskivan på datorn, den brukar bara ligga dold.

Ninjisen
2010-07-04 23:20
0

Jag tog kontakt med emachines som gjort min dator och dom skulle skicka en sådan skiva då jag inte kan ladda ner den från min dator utan att det ska hänga sig… suck.. :(

Mickeffs
2010-07-05 18:49
0

JAg förespråkar verkligen inte fabriksåterställning då dom slänger in all möjlig skit i dom, men som en skrev kolla företagetshemsida dom kan ofta erbjuda "rescue DVDs" för en billig peng om man nu nödvändigt vis vill ha detta.

Men rekomenderar dig varmt att formatera datorn och köpa hem endast dom program du själv vill ha för en stabilare dator. (Gör inte detta steg om du e helt oerfaren)

Ninjisen
2010-07-06 08:31
0

Jag va inne på hemsidan och där kunde man ladda ner drvrutiner för saker i min dator.. Sen har jag tydligen koden för windows under datorn, så det kanske går på det sättet med… :)