Kopiera text.
Menar du "ctrl c" för att kopiera och "ctrl v" för att klistra in?
Avinstallera ie8 och installera Mozilla firefox, dels slipper du massa virus och krångel,

Nja, visserligen suger Microsoft, men kanske inte så mycket ändå.
Det är en inställning om man ska kunna kopiera och släppa text, titta på dina inställningar, om de nu kallas preferenser eller vad det kan vara i IE8.

Funkar på min IE8 och jag har inte gjort några inställningar!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Ja Eldräven är underbar……
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Tyvärr var ju inte denna funktion standard i firefox tidigare, det var ett helvete innan jag fick min klistar in uppdatering att fungera i FF. men nu är det lika bra som IE.

#8 Du gör mig lite förbryllad med din kommentar. Så länge jag har haft FF har det gått att kopiera och klistra, och det gick i Netscape Navigator också. Däremot har skriptet här på iFokus varit struligt och är det ännu, men det har ju inte mycket med webläsaren att göra. Om jag inte tar fel används Microsoft-verktyg för skript och databas på iFokus.
#9: Hm… är det därför ingenting funkar på just denna sajt…? Detta är nog den enda sajt jag vet där inte allting bara funkar… Faktiskt en av de sämsta jag någonsin besökt.

#10 Nåja, det finns ju faktiskt betydligt sämre. Det mesta funkar ju här, även om man skulle önska att diskussionerna ginge att tråda.
Sämsta av dem jag har haft skäl att besöka är Tele2 "Mina Sidor" (som på senare tid har ändrats till något annat). Det funkar inte alls. Det var meningen, åtminstone påstods så, att man skulle kunna kolla sitt saldo och fakturor där, men icke sa Nicke. Inte ett dugg av intresse visar sig där sedan man har loggat in. Jag har provat med tre webbläsare med lika ynkligt resultat.
Men visst vore det bra om "webbutvecklarna" hölle sig till standarder för webben.
#9 N faktiskt är det så att i min FF så gick det inte att klippa och klistra, både här och på andra ställen, så fort jag fiörsökte blev jag skickad till firefox utvecklingssida för att klippa och klistra in ett script som fanns där vilket var knepigt för jag var då tvungen att hitta den mappen i firefox där detta skript skulle klistras in osv sedan få det att funka. jag hade väldigt svårt att hitta denna mapp och fil. men på något sätt till slut fixade jag det (minns jag inte fel använde kag IE för detta).
#11 Glocalnets dito är under all kritik också, jag har autogiro så ska man gå in och kolla vafan de tar så jävulskt betalt för e det en massa pdf filer man ska ladda ner och där leta information i ett otroligt dåligt uppställt fakturasystem.
förstår inte hur folk kan ha svårt med klipp o klistra, snart blir det väll jobbigt att hitta on/off knappen =/
#13 ja jag når knappt backstegstangenten så du har nog rätt

Jag hittar inte ens ANY-knappen! 
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#15 rensa bort allt du inte förstår de är onödig utfyllnad 
#15: Jag fick en t-shirt med Any-knapp på! Fick den efter att ha skrivit ”månadens insändare” eller vad det var i tidningen Datormagazin… Lite märkligt, då mitt inlägg var ett litet klagomål på att de blandade ihop effekt med ström i en artikel i ett tidigare nummer. Det roliga var att när de publicerade min insändare där jag förklarar lite enkelt hur det ligger till, hade tecknet f fallit bort i formeln P=U·I·cosf, så det blev lite konstigt…