Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 2897 ggr
powderpuff
2010-07-31 12:54
0

vilken...

Är så sugen på en lite rosa laptop men har svårt att bestämma migObestämd

Vilken ska jag ta (hoppas länkarna fungerar):

Sony eller  HP

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Zepp
2010-07-31 13:51
0

Köp den som har de funktioner och prestande du skall använda den för!

Om det bara skall vara en en liten rosa accesoar köp den billigaste.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

powderpuff
2010-07-31 14:09
0

Den ska vara mest till att surfa med och betala räkningar och att kunna ta den med sig lätt alltså ingen avancerat Flört

Zepp
2010-07-31 14:15
0

Jag säger det så du vet.. priset beror på prestandan i första hand.. finns gott laptopar som kostar skjortan, de är för folk i farten ofta affärsmän/försäljare som rör på sig utanför kontoret!

Kika efter den enklaste utan design, utan finesser, webcameror o slikt du inte vill betala för, ta den med högst prestanda, snabbaste CPUn, snabbaste bussen, med mest minne och de skall oxå vara snabba.

powderpuff
2010-07-31 14:35
0

Ok, tack för tipset. Har du något tips på något ( och då gärna rosa Flört)

Har en rätt bra stationär här hemma så den använder jag till andra saker också.

[Beavis]
2010-07-31 16:19
0

Mitt tips är : Skippa det rosa (vet inte ens om de görs i rosa?) om några år har du nog tröttnat på det.

Zepp
2010-07-31 17:18
0

Bestäm dig först ofrämst för hur mycket det får kosta, se sen vilken prestanda du kan få för de pengarna, se sen om de har den i rosa!

Antar att du är ute efter en Notebook, här brukar jag handla.. ligger prexis brevid jobbet och de har tekniker samt egen verkstad när saker o ting strular.. vilket kan vara skönt när man själv inte har tid!

http://www.inet.se/kategori/82/notebook-11-13-?sort=price

Det kan vara lika viktigt att välja butik som märke!!

Fridaybrew
2010-07-31 17:18
0

Köp en bra dator istället för att prioritera färgen på skalet (smink).

Finns ju rosa smink att köpa till efteråt och då kan du välja eget motiv helt och hållet eller tom tillverka ditt eget designade skal/skin. Skins finns för runt 200 kr.

/Fridaybrew

Jalking
2010-07-31 19:44
0

Inte Sony!

Har alla redan glömt alla de förb* rootkit som Sony höll på med för några år sen? Jag anser att Sony är ett oseriöst och opålitligt företag som kan ta sig för med precis vilka dumheter som helst för att kontrollera användaren/kunden. Undvik allt Sony!

powderpuff
2010-07-31 19:46
0

Är de bägge jag nämt ovan så kassa så de inte är värda sitt pris? Tycker jag alltid hört gott om HP och Sony.

Zapp, jag har handlat av Inet tidigare via internet och har bara bra att säga om de så där handlar jag gärna fler gånger.

Som jag nämt ska jag ha denna lilla datorn bara till att surfa med oftast kommer den att följa med när jag ska någonstans så den behöver inte vara en värstingmaskin Prisklassen  ska inte vara över de som jag nämde tidigare.

#7 Jag har inte skrivit  att jag ska köpa datorn efter färgen, även om det blir ett litet + i kanten men inget tvång. Hittar jag en bättre än de två jag nämt i den prisklassen så varsegod och kom med förslag. Allt är välkommet.

Ni här inne begriper säkert er på sådant här bättre än en annan Skrattande

Zepp
2010-07-31 20:09
0

Bägge är helt jämförbara och har rätt bra teknik.. så det handlar mest om att hitta en återförsäljare!

Men jag hoppas du inser att 10,1 skärm är pytteliten?

birgitsa
2010-07-31 20:10
0

Se om du kan hitta dem ute i handeln och testa där.

Dottern köpte en Acer 11" i höstas… sämsta tänkbara köp någonsin, trots att den kostade nästa 5 000 kr! Hade god lust att kasta ut den genom fönstret… seg som bara den och alldeles för liten. Fick som tur var lämna tillbaks den. Rekommenderar aldrig att köpa nått mindre än 13" Även om du bara ska surfa så vill du kanske kunna titta på t ex youtube… och det brukar inte fungera så bra med mini-datorerna.

HP är väl bra, men de är en av de märkena som har mest reklamationer…

Lämnade in en 2 år gammal 17" HP laptop för reklamation efter att skärmen lagt av för ett par veckor sen.

powderpuff
2010-07-31 20:49
0

Zepp, ok, det låter bra. Ska kolla runt på fler. Jag har en laptop på 15,6" men tycker den är lite för klumpig och tung att ha med sig. Har den i en väska men det blir rejält tungt.

birgitsa: Jag har kikat lite åt Acer också så en sådan blir det nog inte. Även om anda kända märken också kan strula.