Bra läromedel för MS Access 2003
Skulle vilja ha tips på bra site / böcker för att lära sig MS Access 2003 från grunden (har lite koll, men skulle vilja ha grundläggande om hur man bygger upp en databas samt att skapa kraftfulla frågor).
Syftet är att ha Access som datasbas till en ideell idrottsförenings hemsida (ASP/html-kod), kunna publicera resultat och lite sådant samt kunna ta ut statistik ur databasen.
Tack på förhand!
mvh Martin
Gör det något om den är på engelska?
Personligen gillar jag bokserien XXX Inside Out, t ex Microsoft Access Inside Out. Vissa av dom finns även på svenska och heter då Utan och innan.
Jag är osäker på hur mycket det står om ASP och webbutveckling i dessa, men om du skaffar dig en bok om ASP.NET så kommer du nog långt.
Ta gärna en till på Visual Studio Express, vilket är gratisversionen av Visual Studio. Där finns Visual Web Developer som är utmärkt för att bygga databasdrivna webbplatser mer ASP.NET och Access eller SQL Server Express.
Om du är intresserad av kurser så håller min arbetsgivare Spider kurser både i Access och ASP.NET. Även vår konkurrent Cornerstone är duktiga på tekniska utbildningar.
// Johan
Mvh // Johan
#1 Engelska går bra, inga problem. Tackar för tipsen!
Har funderat på att gå kurs, men då jag får bekosta allt själv så är jag inte så sugen på att lägga upp allt för mycket pengar. Skall titta på VS Express också, hade inte koll på att den var gratis, som det är nu är det "gamla" asp-koder jag använder.
Skall dock kika igenom ert kursutbud också, kanske kan jag hitta en sponsor till kursen :o) Tack, ha en trevlig helg!
mvh Martin