Datorn iFokus

Datorn

Etikettfildelning
Läst 1365 ggr
Anders073
2007-03-03 07:48
0

Dött ?!

Verkar rätt dött i denna delen ?! Ingen som vågar skriva eller kan alla allt redan ?? :P

johan
2007-03-03 13:41
0

Du menar om just fildelning?

Det kommer rätt många hit från Google som hittat inlägg och artiklar om fildelning, men jag håller mig dig om att det var ett tag sedan det skrevs om det.

Betyder det att fildelning blivit mindre?

Mvh // Johan

Anders073
2007-03-03 19:39
0

Skulle inte tro de… :P Fildelning är en kultur, enda sättet att få bukt med det är att sänka priserna på film och spel och musik.. I asien ger dem bort vissa spel, dvd filmer för ca 10:- orginal…

johan
2007-03-03 19:55
0

#2: Motsägelsefullt värre. Om fildelning är en kultur, så lär det knappast hjälpa att halvera priserna. Det är ju inte pengarna det handlar om - det är en kultur.

Jag tror snarare det handlar tillgänglighet. Med DSL är det för mig nu enklare och snabbare att köpa en låt från iTunes än att ladda ned den på DC++. Det gör att jag köper låten istället för att trassla med DC++.

Film är ännu värre, men det är ju tyvärr svårt att köpa digitalt på ett vettigt sätt till ett bra pris.

Mvh // Johan

Anders073
2007-03-03 21:32
0

Kulturen med fri information är som kristendom, alla tror inte på gud, alla tror inte på fri infomation, därmed så är de inte motsägelsefullt, endel köper sin musik på itunes andra tankar den, men du köper den på itunes isf i affären varför?! är det billigare ???

johan
2007-03-03 23:40
0

#4: Och enklare. Jag vill ju ändå ha musiken på datorn och i iPoden, så varför betala mer pengar och göra mer jobb?

Mvh // Johan

pentsium
2007-03-04 01:05
0

#3 DC++ har jag alldrig förstått mig på men det är väl ändå enklare att ladda hem en låt från exempelvis limewire än att köpa den från itunes och om man gör det så ka man ju bara spela den i ipoden och i itunes.

men det e en sak som skivbolagen m.fl borde fatta att det inte är lönt att lägga kopieringsskydd på allt dom borde ju göra det lättare för kunden för det är inte roligt med drm-skadad musik som inte går att spela i vanliga mp3spelare mm,

och det kostar ju bara pengar för dom att utveckla kopieringsskydd (som endå knäcks efter en vecka)