Thunderbird????
Hej skall lägga om hela min dator nu, p g a att jag har börjat växa ur den. HAr lite undringar om Thunderbird. Kan man göra personliga brevpapper där, som man kan göra i Outlook express? OCh hur gör man personliga bfevpapper som i Outlook Express om man använder Microsoft outlook, det vill säga det som finns i Office? HAr gjort det en gång, men det var rena slumpen att jag lyckades, sen kommer jag inte ihåg hur man gjorde. OBS! Enkel beskrivning behövs, jag är så dum på datorer.
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Jag använder ionte Thunderbird, så jag kan inte svara på den frågan. I Outlook finns det ett gäng "Stationeries", men jag är osäker på hur man skapar egna.
Min högst personliga åsikt är dock att brevpapper med mera är rätt störande. För det första blockerar de flesta program bilder och bakgrunder i e-post, så det finns ingen som helst garanti för att det ser rätt ut när det kommer fram. Dessutom brukar det alltid bli rätt kaotiskt när man ska svara på mail som är för designade.
Mvh // Johan
Jag kör Thunderbird, men utan personliga brevpapper - instämmer med JOhan - men här hittar du en beskrivning på hur man gör, åtminstone hur man använder Outlook Express papper:
Tack… men det blir så jobigt att förstå på engelska. Förresten… jag får ofta jättemycket beröm för mina brevpapper…….
Skapa ett nytt meddelande. Välj sen Formateringsmenyn, färg och bakgrund. När dialogrutan kommer upp, klicka på bläddra och välj fil. Bläddra fram till mappen där du har dina bakgrunder och välj en. Eftersom T-bird sedan kommer att använda den foldern som default folder, så bör du lägga alla bakgrunder du skapar i den foldern. Hoppas detta var till hjälp

Problemet är att många e-postprogram som hotmail och Gmail inte lägger bakgrundsbilden som en bakgrund utan endast bifogar den som en fil och så blir det inte som man tänkt….
Jag blir oftast väldigt irriterad då jag får mail med en massa "krafs i". Värst är nog reklam för smileysar, men även "personliga" brevpapper är klart störande…
Hihi, men folk som ser mina bakgrunder, gillar dem! Hihi!
OK, i vanliga outlook express kan jag fixa det, lätt som en plätt, men när jag vill göra i Microsoft Outlook då? Det som tillhör Officeprogrammet?

Om du mejlar till någon som har hotmail eller gmail. Ser dom dina fina bakgrunder då??
Norrskenet, ingen aning….Kanske det är mest för att jag tycketr det är mysigt, hahaha!

Jag testade med att mejla till mig själv och dår försvann bakgrunderna!! …och dår är det ju ingen vits!!!