hur man undviker att hamna i spam?
Jag har företag, och alla mina mail slutar med min e-postadress, www-adress, och jag har hört ett flertal gånger att mina mail sorteras i mottagarens spamkorg. Kan jag göra något åt det? Det irriterar mig, eftersom jag aldrig skickar spam, ens säljbrev eller något, utan bara har seriösa kontakter.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo

vissa spamfilter markerar alla mail som inte har något ämne som spam…

det fattade jag inte. Jag har ämne typ: hundgravyr eller orderbekräftelse
Om det är orderbekräftelser kan det säkert ställa till en del om det är många belopp och lite text. Det skulle ju kunna tolkas som ett lockande erbjudande av något slag.
Försök att ha en del "riktig" text med i mailet, utan att det för den skulle låter allt för säljande. Undvik ord som gratis. Jag kan tänka mig att även bilder i mail kan ställa till en del.
Det absolut säkraste sättet att slippa bli bortfiltrerad är dock att mottagaren har dig i sin lista med betrodda avsändare.
Mvh // Johan

Jo, det gör jag ju. Jag skriver tack för beställning mm och bifogar fil m faktura, eller diskuterar hur ett jobb ska se ut. Det kanske vore lättare om jag vet vilket sätt spamfilter fungerar. Jag tycker ändå det är väldigt konstigt. Jag sålde några privata prylar på tradera t.ex. och en hel del vinnarmail jag skickade ut hamnade i spamfiltern.