Datorn iFokus

Datorn

Etikettövrigt
Läst 10782 ggr
Stephanie
1

Muspekaren försvinner!

Upptäckte idag att min muspekare har börjat försvinna när jag har webbläsaren uppe. Den försvinner när jag scrollar och när pekaren har stått stilla någon sekund. Har lokaliserat problemet till shockwave flash add-onen och stänger jag av den så försvinner problemet.

Har inte varit med om det förut, och jag antar att det är någon bugg i verisionen sen jag uppdaterade chrome igår. Problemet nu är bara att den drar igång add-onen igen med jämna mellanrum!

Jag behöver ju flash, så att stänga av den är ju ingen långsiktig lösning, men vad kan jag göra egentligen? Obestämd

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Zepp
1

Kommer muspekaren tillbaka när du rör musen är det en inställning i kontrollpanelen.

Har du kollat tillverkarens hemsida om det finns någon uppdaterad drivrutin?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Kaj
0

Har du "Aktivera textmarkörläge för nya fönster och flikar" satt i IE?

I så fall bocka ur denna så den är blank. Denna är till för att du skall kunna stega dif fram med tangentbordet i en text. Den är oftast till för personer med olika typer av funktionshinder som gör att de inte kan använda en mus på ett bra sätt.

Verktyg, Internet alternativ, fliken avancerat. Första värdet under Hjälpmedel

Stephanie
0

#2 Jag har inte IE :)

Hur som helst så hittade jag anledningen till problemet - jag hade en sida uppe med flash-reklam som jag tror snodde min pekare :P

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal