Hjälp med msn
Hejsan! Sedan sonen delade sin dvd-rom till min dator så har hans msn kontakter börjat dyka upp på min skärm. Trots att jag är inloggad med mina användar uppgifter. Hur kan det komma sig? Hur kan jag få bort det?
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

För den som vill ta bort Messenger helt och hållet, testa att köra (Start/Kör) denna rad:
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\inf\msmsgs.inf,BLC.Remove
Jag tror knappast det hänger ihop med den utdelade dvd:n. Låter ju verkligen konstigt om du nu faktiskt är inloggad som dig själv på messengern. Ser du dina egna kontakter om du dubbelklickar på Messenger-gubben vid klockan?
Mvh // Johan

Det är väl MSN messenger du har och inte Windows messenger?
Windows messenger är mer till företag och deras interna kontakter medans MSN messenger är till för externa ko ntakter på nätet.

Ja, det är MSN messenger jag har. Senaste versionen. Och trycker jag på gubben nere i hörnet ser jag bara mina kontakter och väljer jag att öppna ser jag också bara mina kontakter. Men om jag skyndar mig att dubbelklicka på någon av sonens kontakter när de loggar in kan jag genom den rutan komma åt och se hans inställningar (som inte alls är samma som mina). Det är dessutom en msn som han inte använder längre, utan hans gamla. Jag blir verkligen inte klok på detta. Har inte en susning om hur jag ska bli av med det heller. Och problemet finns inte där hela tiden utan bara ibland. Men det kan alltså poppa upp trots att jag sitter och pratar med mina kontakter, det som enligt dem händer är att jag hos dem visas som offline, men inte hos mig. Jag kan ta emot meddelanden och skicka i alla fall, trots att det inte ska gå.
Så nu har ni lite mer information, blev ni något klokare av detta? Hoppas, då jag är helt vilse i pannkakan nu.
Audiatur et altera pars
Kan det vara så att både MSN Messenger och Windows Messenger är installerade och att du är normalt sätt är inloggat på MSN Messenger, men ibland så loggas din son automatiskt in på Windows Messenger?
Jag har ibland problem med att jag loggas ut från den ena messenger och loggas in på den andra.
Du skulle isf kunna prova att testa det som Cartman skriver i #1. MSN Messenger kommer då fortfarande vara kvar.
Mvh // Johan

Ska testa det. Tack så mycket för råden.
Audiatur et altera pars