Hacka min pc.
Jaha, så bytte jag lösenord igårkväll för att mota tonårssonen från mitt konto…och jag tror jag är senil. Jag har glömt bort mitt lösenord. Har suttit i timmar med olika kombinationer, men intenting fungerar…
Har sökt på nätet och kollat in hur man hackar sitt konto i cmd.
Där har jag prövar att ändra lösenordet och mina kommandon verkar vara rätt, men när jag ska upprepa lösenordet ---> SYSTEMFEL 5 - Åtkomst nekad.
Jag har massor av jobb på min dator och det vore katastrof att behöva formatera om den. Hur kommer man förbi Systemfel 5?
Jag har nu tillgång till ett konto utan Admin. Har också prövat att upprätta ett nytt administrationskonto, men icke. Tacksam för hjälp.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Om du har windows så kan du komma åt dina filer genom att gå in på C:\Användare\ditt konto

Pröva detta.. jag har själv aldrig testat då man alldrig använder administartörskontot till vanlig användning, det är som att be om trubbel.
http://vistatips.se/logga-in-som-administrator/
Kör du XP-pro är det bara att logga in som administratör och kontot är som standard utan lösenord.
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Om du startar datorn med en Ubuntu-skiva, kan du kopiera ut alla dina filer till en extern enhet som inte registrerar rättigheter innan du börjar mixtra med att försöka komma åt kontot igen.
# 1. Jag kommer inte åt mitt konto den vägen. Det krävs lösenord.
# 2. Ooooh, jag använder alltid administratörskontot! Nu förstår jag varför man INTE ska göra det.
#3 Ubuntu-skiva? Hm…jag får nog lämna in min dator. Kan det fixa den utan att omformatera, tro?
Alla försök i cmd misslyckas. Åtkomst nekad och Systemfel 5. Det här är ju inte sant…
#4: Lämnar du in den är risken stor att du förlorar rubbet, även om du uttryckligen säger till att du vill ha kvar dina filer.
#3: Antar att det alternativet förutsätter att partitionen inte är krypterad…

Vilket operativsystem har du?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Vista. Jag är inte jättehaj på datorer, men kan ju pröva ett och annat om jag får tips.