Ljudreducerande hörlurar?
Jag har hört att det ska finnas hörlurar som kan "döda" bakgrundsljud genom att lyssna på omgivningen och spela upp ett omvänt ljud så att man i princip helt kan stänga ute konstanta bakgrundsljud.
Är det någon som vet mer om sådana lurar, var man kan köpa och vad de kostar?
Mvh // Johan

Nej men om du vill kommunicera på vilket språk som helst utan att kunna språket så finns det en hörlur som översätter vad den andra säger på sitt språk till svenska (eller något annat språk). Kolla denna länk (obs! märk hur glad mannen ser ut - eller får han en elektrisk stöt?)
Teknikmagasinet, är de inte dem som arangerar en blåsnings produkt varje år och har en tävling där den som hittar produkten och beställer den vinner nått ??? :P Låter som en s¨ån produkt iaf :P
#2: Nej, detta är en riktig produkt. Vet folk som har och är nöjda, men minns inte vilket märke det är och var dom köpt det.
Mvh // Johan

#1 ja dom översättningslurarna e deras bluffprodukt. men johan jag har för mig att teknikmagasinet har haft sådana ljudreducerande lurar av märket Sony med jag hittade dom inte nu.
Jag tror jag hittade ett par. Dags att leta svenska återförsäljare.
Mvh // Johan
Det blev inga dyra lyxlurar, utan betydligt billigare Shure E2c In-Ear-lurar. Bose-lurarna är tydligen optimerade just för flygningar och den typen av motorljud. Jag vill hellre stänga ute bakgrundsljud på kontor och gator och då påstår proffsen att In-Ear-lurar är bättre.
Dessa är nästan som öronproppar med hörlursfunktion. :)
Det blir nästan obehagligt tyst runt omkring. Jag hör inte ens knappret från tangenterna när jag skriver detta. :)
Mvh // Johan

jag har koss the plug med por eratip ( om det säger någon nånting) dom är grymt bra man hör inte något annat än musiken, riktigt bra bas och billiga, dom ligger runt 150:- och gummimuffarna på ca 50:-. livstids garanti på dom med.
Systemet kallas för ANR och används ofta inom flyget.
Jag vet att det är lite för sent men någon annan kanske har nytta av det.
Tom